I am back

and I have been shopping more than ever :)! Något som absolut inte är politiskt korrekt att säga så här i ekotrends-tider, men jag gör det ändå.... Jag höll på bli kvarlämnad i stugan på grund av att bilen var sprängfylld. Men på något underligt sätt så pressade vi in mig tillsammans med min mördarsnigel till resväska och alla Gekåskassarna och alla Köpenhamnskassarna och alla Malmökassarna i bilen. Och vi glömde inte barnen. De fanns någonstans där bak i bilen.

Äntligen kom då sommaren och vi har nu tillbringat fem hela dagar vid sjön alternativt havet (Falkenberg/Skrea strand). Vi kom till stugan nära Ullared i fredags och har varit där i tills idag (onsdag). Våra kompisar (familjen H) var också med. Vi hade trevligt som vanligt och slogs med mygg och bromsar och hettan och hade trevliga middagar. Angående hettan: Där fick man så man teg. Var småsur från och till under vår Skånevistelse som bjöd på allt annat än sol och bad - men så kom solen! Skönt - kanske slipper jag nu sola solarium innan Kretavistelsen i mitten av augusti *haha*. Hatar att vara helt osolad när jag kommer till Medelhavet. Lite gyllene har jag allt blivit och hoppas att det ska bli lite till innan den 14 augusti (och jag solar med solskydd och är sååå duktig för jag bränner mig inte).

Jag har så mycket att skriva om så tangentbordet brinner - men jag hinner inte skriva om allt nu. Internetabstinensen har naturligtvis varit mycket svår i omgångar - men det har också varit ganska rogivande att inte ha datorn med på semestern.

På sjukdomsfronten så har familjen lyckats igen! Emil fick bältros nere i Skåne!!! Sanslöst! Vi trodde det var ett bett och en allergisk reaktion han fått, men läkaren konstaterade att det var bältros. Han har knappt varit påverkad av det alls - men det har inte alltid sett så roligt ut runt bålen. Nu har han dock bara två små sårskorpor kvar på ryggen och allt har läkt fint. Min teori är att han fick det för att han hade en så mild variant av vattkoppor (bara en koppa) när han var ca tre månader. Han har också lyckats kräkas på ett fint parkettgolv i Köpenhamn hemma hos min kompis K ( i sexrummaren ni vet). Ingen annan verkar emellertid ha blivit smittad.

Sommarens fynd måste jag nog utnämna en förklädesklänning med volangärmar från en loppis på Drottningtorget i Malmö (loppis/marknad varje söndag hela sommaren - ni som bor nära - gå dit!). Tror jag gav 35 kronor. Hoppas jag hinner plåta mig i den någon gång. Ett par klassiska träskor i silver hör också till favoriterna.


(De här fast i silver - hittade bara guld på hemsidan.)

Sommarens godaste öl är utan konkurrens Grön Tuborg på fat (går bra med 33 centilitersburkar också - men de måste vara köpta på danska sidan) från Danmark.

Sommarens roligaste ord är "lukket", vilket betyder stängt på danska. Inte kul om det är en favoritaffär som är stängd, men det är kul att säga ordet "lukket".

Sommarens bästa café/bar/restaurang är helt klart Bang & Jensen på Istedgade 130 i Köpenhamn. Där skulle jag kunna sitta 12 timmar i sträck. Jag och Helen fick nöja oss med en timme för vi skulle ju hinna så mycket på ca 10 timmar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Välkommen hem! Du verkar ha haft det härligt, glad för din skull. Jag har också varit iväg en kort sväng och även jag kom hem idag. Vi är hemma en dryg vecka bara innan det bär iväg igen. Kramar!

2008-07-30 @ 21:24:47
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Ja vi har haft det bra, men det vackra vädret kom lite för sent bara :).

2008-07-31 @ 22:37:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0