En snabbis från Malmö centralstation

Hej! Här sitter jag vid en sån där Sidewalk Express- dator och bloggar i ett sjuhelvetes tempo! För om bara några minuter ska jag träffa Helen och göra Malmö stad på några timmar. Ska bli riktigt trevligt! Vädret är perfekt för en stadsdag - lite molnigt men inte kallt. Det blir nog lite shopping och så blir det en lunch. Ska vara tillbaka i Lund redan 15.45 för hela familjen ska hem till kompisar till Magnus i eftermiddag/kväll. Men jag och Helen ska ju träffas i Köpenhamn nästa onsdag också, så vi får mer tid senare.

Hittills har vi inte regelrätt legat på stranden och badat (dvs avklädda med endast badbyxor/bikini) men igår åkte vi ner till stranden nära Simrishamn och fikade. Vi hade varit på Kiviks marknad. Hysteriskt! Mycket folk och mest hårdrocks-t-shirts, men jag hittade några guldklimpar. Ett par apsnygga träskor från Torpatoffeln bland annat. Lite högre klack och så öppen tå med spänne (alltså inte regelrätta träskor utan mer sandal...). Svarta. Det roliga är att Memilla (se blogglistan till höger) har köpt likadana och hon var säkert där dagen innan mig :). Synd att vi inte träffades Memilla!!! Köpte en Metallicatröja också.

I morgon ska vi få se barnens nya kusin som är två månader. Kul!

Förresten - ett sent tips - lyssna på Laakso! Skivan heter Mother Am I Good Looking now (eller liknande). Älskar den skivan - man blir både glad och nostalgiskt!

Ha det tills vi ses igen!

Kommentarer
Postat av: Memilla

Nämen, gud, va skumt ja...va roligt det hade varit om vi träffat varandra!!! Jag var där också den 15 juli, igår alltså! Visst var dom snygga!?! Jag träffade en gammal arbetskamrat som jag jobbade med för 10 år sedan så världen är liten på Kiviksmarknad :D Sonen och jag har precis varit nere en runda för han ville shoppa idag (vi sover hos min pappa i Stenshuvud). Ja -som sagt- synd att vi inte träffades!!! Kram!!!

2008-07-16 @ 11:42:44
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: H e l e n

Yes.... de svarta träskorna med klack var nästan likasnygga som dagens inköp av träskor eller hur! Härligt du trivs så bra här nere i Skåne!

Men det ska bli urkul att ses i Köpenhamn och då är vi inte hemma lika tidigt hoppas jag!

Kram!!

2008-07-16 @ 18:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0