My colon looks fine!

Eller min tjocktarm ser bra ut, som vi säger på svenska. Så skönt! Tårarna bara rann när de berättade det efter jag just vaknat upp från den lätta narkosen. Det här var den tuffaste röntgen rent psykiskt, för det är ju tjocktarmscancer med levermetastaser som min mamma dog av. Jag har sånt enormt trauma kring det här! Alla hemska besked vi fick under så många år. Jag kan verkligen inte beskriva vilka mörka år jag har genomlevt. Det har varit en ren terror - canceråren. Innan jag åkte in till Sös var jag stelfrusen och darrig och hade hjärtklappning och ville bara gråta.

Har just ätit ytterst lite köttfärssås och spagetti och får jag samma smärta som jag brukar så åker jag in till Sös i kväll. Detta för att jag åtminstone måste få hjälp med att hantera dessa smärtor och få tips på vad jag ska äta osv. Den läkare som utförde röntgen tror att det är colon irritable jag lider av - men det har jag ju haft i säkert 15 år och det brukar inte kännas så här. I så fall har den accelererat väldigt. Så jag har många fler frågor som jag måste få svar på innan jag kan bli helt lugn. Men det var ett fantastiskt skönt resultat  av denna koloskopi.

Sluta inte hålla tummarna utan knyt dem då och då! Kram!

Kommentarer
Postat av: Malin

åh vad skönt att höra av dig och att det gick bra idag. Trots att det självklart inte är bra att du fortfarande har så ont. Jag håller fortfarande tummar och tår för att magvärken ger sig (och det är jättesvårt att skriva medan man håller tummarna ;) =)
/Malin

2008-01-22 @ 20:20:07
Postat av: Kicki

Malin: Åh vad bra att du läst här. Trodde det. Hade tänkt ringa dig annars, men nu kanske vi kan höras i morgon eller liknande? Än så länge inget ont av den pyttelilla köttfärssåsen så vi får se när/om det kör igång. Kram!

2008-01-22 @ 20:34:52
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

Jag håller en tumme eftersom 2 tummar tar ut varandra ;-)

Men vad skönt att din tjocktarm såg bra ut.

Känner flera med "colon irritable" och de flesta verkar ha något riktigt hemskt skorv någon gång. Har du "tur" så är det bara ett sådant som håller i lite längre. Men min syrra visade sig ha för lång tunntarm vilket gav en massa konstiga symptom som likade "colon irritable"

2008-01-22 @ 22:27:46
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bea: Ja det är skönt. Det där med för lång tunntarm får jag lov att fråga om nästa gång jag får kontakt med en läkare (vilket är svårt kan jag meddela...). Jag hoppas komma till en tunntarmsexpert vid min nästa utredning. Det är den läkare som är gulligast av de jag pratat med - hoppas hoppas hon ringer idag. Kram!

2008-01-23 @ 09:15:28
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Yllis

Åh vad glad jag blev av å få se lite positiva besked vännen!!! Tummar och tår hålls förövrigt konstant korsade här tills allt ordnat upp sig :)
KRAM

2008-01-23 @ 09:31:46
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: Anna

Så skönt!!!!! Fortsätter hålla tummarna förstås. Hoppas du inte fick ont av maten igår heller. Stora kramar /anna

2008-01-23 @ 13:15:42
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Skönt att du fick bra besked, nu hoppas jag bara att de lyckas reda ut vad som är knasigt, eller att det går över av sig självt.

stor kram // L

2008-01-23 @ 14:26:31
URL: http://www.curious.nu
Postat av: Anonym

Yllis, Anna, Lotta: Tack för stöd! Kram!

2008-01-24 @ 10:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0