Alltså fattar ni

hur många skitsnygga second hand-klänningar jag har? Jo en del av er fattar nog.

Jag. Har. Många. Underbara. Second. Hand. Kläder. Överhuvudtaget.

Så är det med det, och det är riktigt kul. Problemet är att jag aldrig tappar lusten att köpa några till second hand-plagg, och då kan det hända att en del av de där guldkornen försvinner i garderoben. Hittade just en. En brun klänning i ylle - tog ett foto på mig själv i den - kanske åker det in här sen :).

Såja, ett lite positivt inlägg ändå.

Kommentarer
Postat av: cruella

Men vaaaaaar hittar du alla fina? Är det möjligen så enkelt att du drar en rätt liten storlek? För i 40-42 finns det nästan nada.

2008-01-25 @ 14:13:56
Postat av: Kicki

cruella: Hej och välkommen! Många års hårt arbete blir svaret:). Jag går ofta i second hand butiker. Främst Myrorna och Stadsmissionen. Och olika affärer från gång till gång. Jag har rätt mpnga att välja mellan här i Stockholm. Jag springer förbi då och då en stund efter jobbet. Och ju oftare du letar desto oftare hittar du. Jag är normalt sett en ganska klar 38 i storlek. Just nu drar jag nog 36, men det är pga att jag har haft magproblem i en månad :(. Det är svårare att hitta fina second hand-klänningar i större storlekar. Min gissning är att en 42:a på 60- och 70-talen är en 38 nu. Men en klänning jag köpte nyligen står det 38 i, och den är nog som en 36:a, så mina teorier stämmer inte alltid. Jag har missat en hel del fanstatiska second hand-kjolar och klänningar pga att de är i typ storlek 34. Lycka till i den jakt!

2008-01-25 @ 14:23:48
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: cruella

Tack för välkomnandet - jag skriver på Aff också men under en annan signatur, hoppas det inte gör ngt. Har haft visst obehag av stalkers så jag
håller isär mina förehavanden lite;-)

Javisst - 40-42 på den tiden motsvarar definitivt en mycket mindre storlek nu. Dels för att vi är mer välnärda och långa - men också för att skärningar har ändrats ganska mycket. Jag är inte mycket större än min mamma är (och var - hon vägde nog mer när hon var 40 än hon gör nu när hon är 67) men hennes gamla fina dräkter etc från sextiotalet är galet trånga i ärmhål och över ryggen... Materialen är ju inte heller så förlåtande alla gånger. Rätt stumma tyger etc.

Jag bor också i Stockholm så visst har jag det förspänt. Men att det tar tid är dagens sanning och jag prioriterar inte shopping och browsing... så jag får skylla mig själv!

Hoppas verkligen att du snart får klarhet i vad som felas!

2008-01-25 @ 14:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0