Ok statuscheck

Jag väntar...

På onsdag blir det kapselendoskopi, kameran jag ska svälja. Jag ska gå hela dagen och se ut som en självmordsbombare... Man har ett bälte runt midjan med en mojäng på och så elektroder eller vad det heter fästa på magen. Den lilla kameran som åker ner genom mina tarmar sänder sedan signaler (foton) ut till mojängen. Jag ska vara där 7.30 på morgonen och kl. 15.30 plockar de bort utrustningen.

Pratade med en trevlig läkare igår och han sa att han förstod att jag har det väldigt jobbigt. Kändes skönt att någon bekräftade mig. Jag behöver höra det, att folk (speciellt läkare)  förstår att jag har ett helvete. Men sen behöver jag ju höra - ca 100 gånger om dagen - att jag kommer att bli helt frisk. Jag kan aldrig höra det tillräckligt många gånger. Jag själv kan bara hålla fast vid den tanken i två sekunder - typ. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag känner mig helt utanför samhället och den riktiga världen. Jag vågar inte se fram emot någonting. Jag kanske är sjuk hela sommaren? Men sen har jag bättre dagar, och det hade jag en i går. Delvis tack vare den trevlige läkaren, men också för att jag pysslade med mina kläder här hemma. Jag mår nog allra bäst när jag är helt själv här hemma för tillfället.

Malin - de enda provsvaren jag fått är att det inte var något fel på koloskopin - inte heller på de prover de tog i tarmen. Och tusen tack för blandskivan!!!! Fick den idag. Har inte hunnit lyssna ännu, men det ser mycket lovande ut, och vilket fantastiskt omslag! KRAM till dig!

På måndag ska jag till Malmö över dagen. Vi ska flyga ner och jag grämer mig lite. Kommer bli helt slut och är rädd för att få ont. Men nu har jag sagt ja, och då är det bara akut smärta på måndag morgon som kan stoppa mig. För jag är en kämpe.

UPPDATERING: Att jag mår bäst när jag är själv hemma är en sanning med modifikation. Ibland mår jag skitdåligt när jag är själv. Och jag pratar hemskt gärna med folk, både irl och i telefonen. Jag mår sämst när jag sitter tillsammans med personer som äter och pratar om maten och när jag går och handlar soppor bland all annan god mat. Och när folk frågar mig vad jag allra helst skulle vilja äta....

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad bra att skivan kom fram! Jag visste inte riktigt vilka färger du gillade (ang omslaget) men färgstark är du ju, även när du är sjuk så är du den färgstarkaste personen jag känner, så färgstarkt fick det bli!

Och så klart att du blir frisk. Antingen blir du bara frisk helt plötsligt (utan att de hittar nåt) eller så hittar det nåt som de kan fixa å trixa till så magen blir som vanligt igen! Självklart!
/Malin

2008-02-08 @ 21:12:12
Postat av: Ancha

Men Kicki!
Då kommer vi hem till dej, jag lovar: vi käkar inget! Bara spotta in kul musik i spelaren, sjunga och prata!
Och: DU BLIR FRISK.
Ser du, du blir frisk. Och jag avslutar inte med
uttropstecken,utan med en jävligt bestämd punkt.

2008-02-08 @ 21:57:38
Postat av: Kicki

Malin: Omslaget är exakt jag! Blir själv sugen på att scrappa varje gång jag får saker från dig :). Dina ord värmer mycket! Tror du att du kan komma hit nästa söndag 17/2 och dricka kaffe?

Ancha: Jag gillar verkligen det där med en "jävligt bestämd punkt" - det fick mig att skratta och det är superbra att skratta. Har du din dotter hos dig sön den 17/2? Hon får gärna följa med hit på en fika om hon vill. Kram och Hörs/Kicki

2008-02-09 @ 09:59:17
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Ancha

Kicki,
vi kommer med glädje! Du kommer att få träffa en sagolikt underbar tjej, rätt blyg i början, men sedan brukar det släppa. Och hon heter Saga för hon är en kärlekssaga, den vackraste som finns.

2008-02-11 @ 13:18:27
Postat av: Béatrice så klart :-)

DU KOMMER BLI FRISK

Lycka till med kapseln, har min på fredag men fick fan så mycket värre tid än dig. Skall dit först kl 11 på fredag så det betyder ingen mat alls på mist 18 timmar. Fan vad jag kommer vara trött på fredag. Och jag fasat för Laxabon, jag avskyr det. Funderar allvarligt på att strunta i det hela för att slippa ta Laxabon.

Och du DU KOMMER BLI FRISK

2008-02-11 @ 22:23:26
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ancha: Vad kul! Ska vi säga runt 14-tiden? Jag ska försöka säga till Anneli också och ev. andra. Roligt att träffa Saga.

Bea: Ha ha då får vi kapseln samma vecka :). Men jag slipper Laxabon. Jag ska sluta äta runt 12 idag och sedan får jag bara dricka flytande saker. Lycka till och tack för peppning.

2008-02-12 @ 11:05:58
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Anonym

Men vad fasiken slipper du jävulens påfynd, nä nu blir jag enormt avundsjuk. Jag skall fasta från kl 12 dagen innan OCH ta Laxabon. Bu bu bu...

Lycka till i morgon.

2008-02-12 @ 17:57:35
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Ancha

Kicki, kl 14 är bra. Vi kommer!
Kraaaam!

2008-02-15 @ 20:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0