Ett problem mindre

Två stora starka karlar med mycket skägg och tatueringar hälsade på mig nyss. Och de fixade avloppet. Men jag fick mig en uppläxning på köpet. Det får jag ta. Man får inte använda kaustiksoda längre (avloppsrensningsmedel) - det är varken bra för miljön eller för dem som ska ner och rota med händerna i avloppet efter man har haft kaustiksodan där (om inte stoppet löses av sodan så måste man ju ner med händerna bland denna frätande lösning...). När man bor i allmännyttan som vi gör så ska man ringa sin fastighetsskötare, och där med basta! Och jag som bara ville hjälpa till, men nu vet jag bättre!

Ja ja - lilltån är blå-svart men jag avvaktar med vårdcentralbesök. Är så trött på vården. Vi får se i morgon - jag har hört att man bara ska spjälka ihop två tår och ha rymliga skor på sig.

"Vaknar staden långsamt och jag är full igen
Snön hyr ut sin oskuld så skiten bara känns
Och det känns som när jag kom hit, way back in 93
En ynklig rad av fotspår
En oändlig kontinent"

Tänk om jag kunde få må som när jag hörde de stroferna första gången - hösten 2007. Nyss klingade de ut på P3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0