Min älskade Måns

Vi har haft utvecklingssamtal om Måns idag. Tycker sånt är obehagligt. Men det här måste ha varit det bästa utvecklingssamtal vi haft kring Måns. Informativt och vänligt. Måns har svårt för matte, och problemen brukar stå i centrum vid dessa samtal. Men inte idag - det var möjligheterna som stod i blickfånget och alla hans fantastiska kvaliteter. Både jag och Magnus hade tårar i ögonen flera gånger. Han är en sån förebild för andra barn säger de, och jag kan ju tänka mig det, men jag är ju hans mor och inte så objektiv. Att få höra hur de andra barnen (speciellt de yngre) ser upp till honom och vill vara som honom sprider en värme i hela kroppen. Han har en oerhörd stor empati Måns, och det betonades också flera gånger under samtalet. De hade till och med tagit upp det vid en samling, att Måns är en väldigt bra kompis. Jag känner mig blödig och gråtmild fortfarande. Denna fina fotbollstokiga kille. Han spelar tydligen fotboll så fort han får rast (ingen överraskning i och för sig) och han spelar till och med med killarna från femman (han går i trean). Kul att han får vara med - det verkar vara en fin stämning mellan barnen på den här skolan.

Barn är bäst ingen protest!


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad roligt att läsa!! Kul med allt beröm och kul att han är så social och en bra kompis, det är många gånger viktigare än bra betyg i matte tycker jag!

Måste tipsa dig om en ny (tror jag iaf) U2-jullåt som dom gjort till ett projekt mot Hiv i Afrika. Kolla på länken här:

2008-12-04 @ 19:22:02
URL: http://red.msn.com/
Postat av: H e l e n

Håller med, barn (och tonåringar) är bäst! Men så kul att höra att utvecklingssamtalet var så positivt! Underbart! Vilken julklapp för hela familjen. Kram!

2008-12-04 @ 20:33:28
Postat av: H e l e n

Håller med, barn (och tonåringar) är bäst! Men så kul att höra att utvecklingssamtalet var så positivt! Underbart! Vilken julklapp för hela familjen. Kram!

2008-12-04 @ 20:35:56
Postat av: Anna

Vad underbart att höra. Håller med Malin, att vara en empatisk människa och bra kompis är ju mycket viktigare än matte. Vissa är såna, sprider värme bland sina medmänniskor. Underbart att leva med en sådan person. Kramar från mig.

2008-12-04 @ 21:20:29
URL: http://annafunderar.blogspot.com/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Härligt inlägg, blir ju lite tårögd bara av att läsa.

2008-12-04 @ 22:30:28
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Alla: Ni är så gulliga ni! Fram för mer empati i vår värld! Och tack för länken Malin. KRAM!

2008-12-05 @ 08:30:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0