Lördag morgon

och alla "måste" hopar sig. Jag vill tränga bort dem, men det är så svårt.

- Tvätthögen från helvetet
- Skorna i högar i hallen
- Stryktvätten från helvetet 2
- Papper som borde sorteras

osv...

Men egentligen borde jag bara tänka - du är värd att ta det lugnt. Varför ska man bry sig om lite stök? Men detta är något jag har väldigt svårt för. Att koppla bort plikter. Och att koppla bort stök. Jag har fått för mig att jag inte kan må bra om det inte ser ok ut hemma (och då menar jag verkligen ok - inte pedantiskt avskalat).

Nä - jag ska göra något åt en punkt på listan ovan, sen ska jag försöka vara nöjd. Jag menar -  här kommer en roligare lista:

- Jag och Magnus ska gå på Popaganda i kväll och se Bob Hund m.fl. Vi ska träffa brorsan och sedan se honom spela på Debaser.
- Barnen kommer få det superbra hos L med söner ikväll och de ska få sova över där.
- På torsdag drar jag till Padua nära Venedig i fem dagar. Där är det mellan 20-30 grader varmt. Jag har frusit som ett litet djur hela veckan så jag ser fram emot lite värme igen. Skulle vilja boka en sista-minutenresa på en gång till Kreta igen förresten... Detta med behov av värme och sol verkar bara öka från år till år för mig.

Nu ska jag kasta tärning för att avgöra vilket av måstena jag ska välja!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag var i Padua för nästan exakt åtta år sedan (HEREGUD vad åren går!!!). En fin stad, minns jag den som. LÅter underbart. Är inte alls avundsjuk på dig!

Känner igen mig i det där att inte kunna koppla av när somliga saker väntar på att fixas. Du är inte ensam om det. Ge dig djälv ett lagom beting, och ta det sedan lugnt resten av dagen - tycker jag! Och att det superkul i kväll.

Sedan, när jag inte ammat längre och är en fri kvinna igen, skulle det vara superkul at gå ut en kväll ihop. Kram!

2008-08-30 @ 12:25:42
URL: http://www.allasaker.blogspot.com
Postat av: Kakan

Jag är EXAKt likadan - oreda kan störa mig å det grövsta och jag är verkligen ingen pedant heller... faktum är att det nog inte själva oordningen som stör utan det ogjorda... eftersom det finns en oskriven att-göra-lista i huvet hela tiden och när jag ser oplockat, odiskat, odammat, oskurat, så liksom fylls listan på oavbrutet och prioritetsordningen läggs om hela tiden... hjärnan jobbar mer med själva listan än att vara här och nu... till det liksom blir "disc full" och då får jag psykbryt och kräver en hemhjälp eller ett konvalescenthem till mig...senaste året med vår utbyggnad har detta varit bara för påtagligt.



Jag vill bli FÄRDIG nån gång... bara med NÅT!!!(t ex hemmet)

2008-09-14 @ 17:19:37
Postat av: Kicki

Annika: Tack för peppen! Och det är väl klart att vi tar en rejäl drink när du slutat amma :).



Kakan: Ja - visst vore det skönt att få känna sig färdig med nåt... Skönt att höra att flera är som jag.

2008-09-15 @ 21:41:42
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0