Två och en halv timme för att ta sig hem

Och det kan jag tacka SL för. Bläääää! Jag trodde nästan att jag skulle vara tvungen att gå ändå hem. Började min resa hemåt kl. 16.45. Vanligtvis skulle jag vara här hemma vid 17.30 då, men idag var jag hemma 19.15. Signalfel... Ok sånt kan väl hända, men nu hände det mig och en dag då det var föräldramöte på dagis som en av oss ville gå på. Men det bidde inget föräldramöte. Det bidde sitta i mörk tunnel i 20 minuter utan information om vad som var fel. Varför kan inte SL bli bättre på information? Totalt omöjligt. Jag har alltså väntat, suttit i mörkt tåg, trängts på buss i rusningstrafik och fått ett mindre bryt när jag kommer fram till Skanstull och förstår att trafiken ännu inte är igång. Pressa sig på ny buss och ringa Magnus som ska ta barnen med sig och hämta mig  vid Gullmarsplan. Men gissa vad? Jo Magnus har inget lokalsinne så han åker fel och kommer in i stan och får betala biltull och vet inte hur han ska ta sig tillbaka och ringer mig och säger "Du får ta dig hem själv på nåt sätt för jag är fast i Gamla stan". Då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta eller skrika. Så jag skrattade lite och sedan ringde jag Rosie och pratade av mig min ilska. T-banan hade börjat gå igen och när jag kommer till Tallkrogen så ser jag en bekant Saab dyka upp - Magnus och killarna. Så jag fick skjuts 500 meter i varje fall - grattis :).

Ja det var det det. Och nu är det bara att försöka ladda om inför nästa dag.

Vad är väl ett signalfel? Alldeles alldeles underbart, eller?

Kommentarer
Postat av: Expeditionstanten Lisbet

Jag klarade mig, kom hem precis innan allt hände :) Jag hoppas att allt är bra med dig, trots SL-kaos. Ska nu kolla in alla dina bra klädtips!
Kram Elisabeth

2007-09-18 @ 15:48:43
Postat av: Kicki

Elisabeth: Oj vad nyfiken jag blir - känner vi varann? Tyvärr har det nog inte blivit så många klädtips på sistone, men jag har ständiga planer på att visa upp lite second hand-kläder m.m. här på bloggen :). Välkommen åter!

2007-09-18 @ 16:46:59
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Karin Svanis

Jag för min del tycker att SL överinformerar om ovidkommande saker. Jag vill inte veta vilken technical device som har fått ditten och datten-felet och hur detta eventuellt ska lagas... jag vill ha ett estimat på ungefär när jag kan förvänta mig komma ur tunneln, eller när jag kan tänkas komma hem så jag i min tur kan meddela skola och make om var jag är och när jag kommer fram...
detta om detta från kakan som vill bjuda dig och din familj på middag nån gång... fast först den där danskvällen...

2007-09-18 @ 19:04:48
Postat av: Kicki

Tillägg till Expeditionstanten Lisbeth!!!: Jag kom på vem du är :)! Väldigt fyndigt nick! Förlåt för att inte myntet trillade ner tidigare.... Det är mycket nu! Hoppas allt är som det ska på min gamla arbetsplats och att ni saknar mig oerhört mycket. Jag saknar er! Kram/Kicki
Karin Svanis: Ha ha - ja du har ju rätt - de informerar om FEL saker :). Och du, som av en slump har jag hittat värsta klubben vi ska gå på torsdagen den 18 oktober... På Mosebacke. (En kompis till mig har tipsat!) Depeche Mode-fest men med inslag av allsköns härlig 80-talsmusik. Om du vill alltså. Jag hör av mig via mail :)

2007-09-18 @ 19:57:51
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Vad skönt att du kom på vem jag är :)Det var i och för sig Johan bara som kallade mig Exptant lisbet. Jo, här är det bra, och vi saknar dig oxå. Det var Lotta som tipsade om din blogg. Hälsningar Elisabeth

2007-09-18 @ 21:04:49
Postat av: Anna

Herregud, 2,5 timme till Tallkrogen! Jag känner dock väl igen historien, det låter som *varje dag* med pendeltåget.... Pendlingen stjäl mitt liv. :(

2007-09-19 @ 12:51:40
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Elisabeth: Ja det var skönt - jag kände hela tiden på mig att jag visste vem du var :). Så Lotta finns här i krokarna också? Hoho Lotta, var är du? Saknar dig!
Anna: Ja jag är faktiskt glad att jag slipper pendeln... Hemska tanke (styrkekramar till dig dock). Men vi kommer få ett helvete snart, för de ska göra om alla spåren på gröna linjen (eller vad det nu är) och då måste jag åka buss till jobbet på något sätt. Jag hoppas jag kan förhandla mig till mer hemma-arbete under den tiden.

2007-09-19 @ 19:37:08
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Karin Svanis

...ett sätt at slippa sitta i en tunnel två timmar är att.... CYKLA!!! Andra stressmoment infinner sig dock (t ex packa ner en ombytes tröja och en handduk varje dag...) då men det är en befrielse att glida fram före bilköer och se tåget vid Gullmars stå STILLA medan du svischar fram... Ett hett tips är att köpa en billig beg. cykel men av ett bra märke...lägg pengar på att rusta upp den, nya däck och så, kladda ner den med lite färg så den ser ointaglig ut. Vips du har en prisvärd, hållbar cykel som inte blir stulen...Cyklar man i stan är hjälm ett måste!

2007-09-22 @ 12:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0