Jag har blivit utmanad av

Liv.

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren åtta nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

Vanor/ovanor eller tvångsbeteende, välj själv!

1) Jag hmmm:ar när någon berättar något för mig (för att visa att jag lyssnar, men ibland är det omedvetet)
2) Jag lägger alltid fram de kläder jag ska ha på mig dagen efter kvällen före (för om jag inte gör det så kommer jag försent till skola/dagis/jobb)
3) Jag byter i stort sett aldrig om till myskläder när jag kommer hem från jobbet (vilket det verkar som att majoriteten av Sveriges vuxna befolkning gör)
4) Jag stryker mycket av mina kläder
5) Om jag ser en kändis/artist som jag gillar mycket så kan jag inte vara diskret, utan personen ifråga kommer veta att jag är ett fan när den gått förbi
6) Jag kan inte viska (påstår vissa välinsatta personer - men jag hävdar fortfarande att jag kan det under extrema omständigheter)
7) Jag tvinnar och flätar mitt hår rätt så ofta när jag tänker eller sitter på ett seminarium
8) Jag älskar att prata engelska

Och så lite bonuspunkter:

9) Jag dunkar mig tre gånger i ryggen när jag går på en A-brunn, och har jag barnen med mig dunkar jag 9 gånger (försöker göra det diskret dock...)
10) Jag kan alltid motivera ett inköp av ytterligare ett par schyssta Dr Martenskängor/skor
11) Jag lägger alltid på lite extra (vissa kallar det överdriver...) när jag berättar en historia - för underhållningens skull
12) Jag är en mästare på negativa tankar (men övar på att bli sämre på dem)

Ok - jag utmanar alla som känner sig manande :)!


Kommentarer
Postat av: Malin

kul läsning :)
Jag har redan skrivit ner något liknande förut, så jag känner mig inte manad ;) Punkt nr 3 gör inte jag heller - byter inte till myskläder!
Punkt nr 5 - jag ser aldrig kändisarna. Om jag går med någon kompis får jag alltid höra "såg du kändisen siochså" men det har jag aldrig gjort!
Mästaren på negativa tankar är ju JAG :)
Tack för kommentaren i min blogg! Jag mailar dig lite senare, har mycket nu!
/Malin

2007-09-11 @ 12:59:48
Postat av: Liv

Jag byter inte heller till myskläder (har aldrig gjort så förut heller, tänk om någon kommer oväntat? ;)) Och hmmar gör jag också, hela tiden. Det kan nog störa endel har jag märkt men det är en enveten (o)vana. Tänk vad roligt om vi ses och pratar, det skulle bli ett enda hummande :DD

2007-09-13 @ 08:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0