Väskan är packad

Planeringsdagar med jobbet med start 9.00 någonstans åt Åkersberga/Vaxholm-hållet. Och övernattning blir det. Hemma igen först på torsdag kväll. Alltid trevligt att komma bort och ställa in sin väska i ett välstädat hotellrum utan högar av kläder och papper som ligger överallt.

I morgon eftermiddag är det vi som huserar på plan åtta i det stooooora huset som ska hålla i lite underhållning. Det blir en frågesport om alla medarbetare. Jag har samlat in "fakta" från var och en om sådant som de tror att resten av arbetskompisarna inte vet om dem. Det var kul att få alla mail och några gånger skrattade jag högt. Hoppas det blir en uppskattad frågesport. Och så blir det en hel del annat kul, men det kan jag inte skriva om nu, för åtminstone en av mina arbetskompisar läser här :).

Dagens positiva händelse var nog när en kollega berättade för mig att hon i flera timmar spelat flipper med Lemmy från Motörhead för ca 10 år sedan på en rockklubb som heter Rainbow i Los Angeles (detta är inte en kollega som är med i frågesporten). Det sprang jag naturligtvis hem och berättade för sambon som är en fanatisk Motörhead-samlare och fan - dvs han har en massa skivor och andra attiraljer som rör detta band. Han blev imponerad. Vi ska förresten gå på Motörhead i början av december... Jag undrar om öronproppar OCH hörselskydd kommer att räcka, eller om jag får lov att ta med mig ett ljudisolerat rum också in på konsertarenan... Har aldrig sett dem och står knappt ut att höra 2 minuter av en Motörhead-låt, men jag tycker Lemmy är en galet häftig person.

OK - vi ses tidigast på fredag som det ser ut nu!

Och på LÖRDAG smäller det - då är det musikfest för en hel bunt människor från musiksidan på allt för föräldrar-sajten som jag besöker flera gånger om dagen. Jag är en av arrangörerna till festen. Alla som kommer på festen har spelat in 5 låtar från 80-talet och så har vi gjort blandskivor av dessa låtar. Och så ska vi dricka 80-talsbål och äta lite och snacka en massa.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Liv

ha det bäst!
nu kan du snart kalla för legitimerad festfixare! (du kanske redan har titeln? :))

2007-10-03 @ 16:19:30
Postat av: malin

låter otroligt spännande med den där frågesporten, det måste jag höra mer om (kanske vore nåt för vår personalfest!)
Själv har jag haft fullt ös på jobbet och varit ledig halva dan idag för att hinna med att åka å plugga på kvällen - jo jag sa väl det?
Så inte förrän nu hann jag in å läsa din blogg... Men vi har ju pratats vid :)
/Malin

2007-10-03 @ 21:47:05
URL: http://blandband.wordpress.com
Postat av: Kicki

Liv: Ja jag gillar att fixa fester :) Jag har många titlar haha.
Malin: Du kan få höra mer om frågesporten ikväll!

2007-10-06 @ 08:35:34
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0