Kattungen var söt och maten god

och nu är jag trött. Har pratat så att tungan slagit knut på sig själv. Det händer alltid hemma hos Lotta med familj. Deras kattunge Jamis var jättegullig och verkade trivas alldeles utmärkt i sin nya familj. Orange/gul/vit -spräcklig bondkatt.

Och Emil har plockat hem än ännu större lerklump idag. Han och förskolelärarna kallar dessa klumpar för elefantskit. Och då blir det ännu äckligare att tvingas bära hem den i sin icke handskbeklädda hand. Men den fick stanna utomhus, på ett av Emil godkänt ställe. Den vi fixade igår har torkat nu. Undrans vad charmtrollet ska göra med den?

Appropå elefantskit så tycker jag att låten Elefanter är de bästa på Kents nya platta Tillbaka till samtiden. Gillar när låtar liksom stegrar sig i tempo och melodi. Spring och köp skivan - texterna är fantastiska. Och musiken är - hmmm - annorlunda mot förra Kent-plattan men jag börjar vänja mig. Mycket mer blipp-blopp och emellanåt liiiite smörigt. Men den växer och växer.

Ha det!

På torsdag är det Depeche Mode-fest på Mosebacke! Kom dit! Startar 20.00 och kostar 120:-. Gå in på Mosebackes hemsida och klicka på Thorells syndrom så får du mer info!


Kommentarer
Postat av: F

Tack för tipset! Det där på Mosebacke låter riktigt intressant.

2007-10-17 @ 21:17:03
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Kicki

F: Om du går dit så lovar du väl att picka mig på axeln. Du har ju sett flera foton på mig här. Jag vet dock inte hur du ser ut :).

2007-10-17 @ 21:44:35
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0