Att skriva ett blogginlägg

under press är inte bra - men jag känner att jag måste få skriva lite. Vet dock inte alls om vad. Om 19 minuter börjar Örnen, och den kan jag som ni vet inte missa för allt i världen. Och jag missar inte heller gärna Greys Anatomy, men igår var jag och åt på en Thai-restaurang med jobbarkompisar och då fick jag lov att ringa och påminna Magnus om att han måste spela in Greys. Jag hade redan lagt fram en lapp på köksbordet med exakta instruktioner om vilken kanal och tid, så egentligen hade jag ju inte behövt ringa, men jag är som jag är... När jag kommer hem har M inte somnat ännu men ligger i sängen och plötsligt klämmer han ur sig "Jag spelade in fel kanal". Ilskan och frustrationen börjar bubbla i mig även om jag vet att alla kan begå misstag. Men varför detta misstag? Så här i efterhand kan jag tänka - om jag inte hade ringt och påmint så hade han säkert spelat in rätt kanal... Ja ja - "vad ska man göra" (som städerskan på universitetet brukade säga - hon var min idol där).

Dagens positiva händelse(r): När jag hämtade min store kille Måns på skolan och vi gick och småpratade hela vägen hem om ditten och datten. Emil var hos en kompis och Magnus kom hem senare. Och så gjorde jag mina berömda pannkakor (ja de ÄR goda :)) och Måns åt nog sex stycken på två minuter och sedan åt han två till när Magnus och Emil kommit hem. Då känner till och med jag mig som en riktig bullmamma för några minuter.

Se där - där fick ni ett improvisationsblogginlägg! Jag hade inte en aning om vad jag skulle skriva om när jag startade och sedan blev det ändå något, om än en hel del nonsens ;).

I morgon är det freeeeeedaaaaaag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det gick ju alldeles utmärkt för dig att improvisera ett blogginlägg! Jag gör det ibland också, men jag brukar bara svamla, ditt är inte alls svamligt.

Men vet du, nästan samma sak hände mig igår! Jag var på konsert och var inte heller hemma i tid för GA. Jag ringde iofs inte och påminde, det var mitt misstag, så jag fick inte heller nån inspelning av GA. :( Men jag såg nu att det går i repris på söndag eftermiddag kl 14.45 (tablån ändras ju ibland, så håll lite utkik bara). Då ska i alla fall jag ha videon igång!

kram från /anna

2007-10-25 @ 22:47:24
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Anna: Åh vad bra med infon om Greys! Tack! Ska försöka sätta videon redan i morgon :) Kram!

2007-10-26 @ 19:27:09
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0