Vet ni...

Nu sitter jag på min gamla arbetsplats och surfar :). Min kompis har just blivit doktor och vi har skålat för henne. Tårar i ögonen som vanligt. Vilken lättnad... Jag har ju en licentiatexamen, men hoppas få min doktorstitel om några år. Det får ta den tiden det tar nu känner jag. Man kan inte hålla på och stressa hela livet.

Det är sån deja vu-känsla att vara i de här korridorerna på universitetet. Här tillbringade jag mycket tid under ca 8 år (med avbrott för föräldraledighet). Och det är härligt att höra den gamla bekanta jargongen mellan kollegorna (kram på er ni som läser här!!!).

Snart ska vi öva på en sång till min kompis och sedan bär det av med taxi till festen vid Nybrokajen - på en flytande pråm av något slag.

Magen är orolig men ännu inga kräkkänningar... Släpp inte tummarna, jag vill tidigast gå hem kl. 1.00 i natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0