Ok, då kör vi en delredovisning...

Toronto 070506:
Fick ångest från första början :). En kåkstad typ. Jättefult och ingen grönska och nästan inga människor. Men jag tror säkert jag är orättvis! Jag har hört (via reportage i tidningar) att det är vääärldens stad med jättekul nattliv. Men något nattliv var inte aktuellt när man har rest i typ 16 timmar och har jetlag. Dessutom hade jag inget partysällskap alls. Jag är väl inte den som är den och kan väl gå ut själv, men den där öde känslan som föddes i min kropp som första intryck av Toronto gjorde att jag inte ville ut själv. Hemlängtan blev dock mindre när jag hittade ett shoppingcenter med flera favoritaffärer!

Toronto 070507:
Bättre intryck av Toronto när vi fick se omgivningarna. Folk som bor i villa där verkar ha det bra...(konstigt va?) Studiebesöken var helt OK. Vi fick bland annat kika in i en riktigt kanadensisk "tingsrätt" - en sån där man ser på tv... Och det var säkerhetskontroll vid ingången, såklart. Klockan 17.15 avgick tåget till London, Ontario.

London, Ontario 070507-070511:
Staden var i ungefär Malmös storlek och var lika "övergiven" i downtown som Toronto (om inte mer). Ingen bra shopping alls i stan (utom en affär) och jag hann/orkade inte åka till shoppingcentrat. Fast några OK restauranger fanns det ju. Och "ungdomarna" (oj vad gammal jag blivit som skriver så två gånger på kort tid) var lite "alternativa" vilket alltid piggar upp. Lite rockiga/punkiga. Även här var villaområdet mycket trevligt. Och vi var på ett hemskt mysigt "Garden Party" hos en man som jobbar med män som misshandlar kvinnor. Ca 40 pers minglade och drack vin och åt snittar i en mysig trädgård. Fler hundar och söta barn fanns på plats.

Konferensen i London var bättre än många konferenser jag varit på. Den allra sista föreläsningen jag var på var klart bäst! Det var Jackson Katz. Han föreläste om maskulinitiet. Och jag ställde en fråga på engelska inför 200 pers. Hur många poäng ger det mig ;)?

070511-070515:
New York - vad ska man säga??? Det finns nog inte ord för denna stad. I vilket fall har jag inte tid för de orden just nu. Jag återkommer! Med bilder också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0