Lyssnar på Metallica och packar...

Hade hoppats att det skulle få upp tempot så att det blir lite aggressivitet och snabbhet i packandet - men inte det inte. Lika omständigt och jobbigt som vanligt. Vi åker till Mallorca och Alcudia i morgon! Jag är värsta Globetrottern nuförtiden... Denna resa blir dock mer avkopplande än den förra tror jag. Barnen längtar väldigt mycket och jag hoppas att Alcudia ska leva upp till deras förväntningar. Har kollat väderutsikterna och vi kan nog drabbas av lite regnskurar och moln, men jag antar att det är snabbt övergående. Vill verkligen känna värmen!

Här kommer en extremt aggressiv, energisk och lång låt med Metallica som i varje fall får upp pulsen på mig betänkligt :)! James Hetfield med långt hår, så det är nog för ett bra tag den spelades in, och så piper det mitt i låten när han sjunger något snuskigt tror jag :). Nåväl - kul att se den exalterade publiken för i sommar den 12 juli ska jag och Mange se dem på Stadion. Kommer bli en riktig upplevelse! Har aldrig varit på en tvättäkta hårdrockskonsert!

Så varsågoda - Master and Puppets med Metallica!

http://youtube.com/watch?v=wyt0H9pKZ88

Tillägg: Tänk om man typ 1984 (världens bästa år) skulle vetat om att man skulle gå på en hårdrockskonsert någon gång i framtiden *haha*. Även om jag kanske någon enstaka gång kunde tycka en hårdrocklåt var OK då, så skulle jag ju inte ha erkänt det ens under tortyr. Fejden mellan synthare och hårdrockare var högst levande på den tiden och jag tillhörde det förstnämnda lägret.

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag är såpass gammal att jag minns fejden mellan synthare och hårdrockare. Mina OKEJ från 80-talet var fyllda på "klotterplanket" av strider och spydigheter grupperna emellan. Jag förstod inte vad grejen var dock. För jag lyssnade på New Kids On The Block (EnnKåOoTeeBee) Och dreglade efter Jordan Knight. Som tur var har jag shapat upp mig sedan dess musikmässigt. Metallica började jag gilla ca -91 och har älskat sedan dess.

2007-05-30 @ 21:08:14
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0