Fortsättning på följetongen - del 4 New York

Lagom lullig efter vinet (som intogs vid 15-tiden efter en hel dag med bara en bagel och en banan i magen) så besöker jag parken Tompkins Square som sjuder av liv och rörelse. Det märks att det är lördag och att folk har ledigt. Fullt av små hundar med muskulösa ägare (ja det verkar vara trendigt bland ganska storväxta män i NYC att ha såna där knähundar som Paris Hilton har - se nedan).



Vidrig Paris Hilton hund....


Och så får jag den där starka känslan av att vara med i en film igen... Upplever verkligen JAG det här, eller ser jag på en film eller drömmer?

Efter parken drar jag iväg längs 8th street. Har fått tips om att det ska finnas många roliga skoaffärer där, men jag hittar inte en enda :). Men jag kommer fram till flådiga 5th Avenue och svänger upp på den och nästan på direkten ser jag skylten till butiken Anthropologie och jag upplever kärlek vid första ögonkastet när jag ser "min" klänning (som finns på bild några inlägg tidigare i min blogg). Men jag får en mindre chock av priset, så jag bestämmer mig för att vänta. Och som ni vet så var det inte bara en övergående förälskelse, utan sann kärlek, för jag traskade dit på måndagen och slog till ;).

Efter att ha återhämtat mig lite på hotellrummet beger jag mig tillbaka till East Village för att inta middag. Jag snubblar över en mysig thailändsk restaurang som heter Klong. Fantastisk god och prisvärd mat! Rekommenderas varmt om ni har "vägarna förbi".

Efter maten kände jag inte riktigt för att åka hem direkt, så jag klev in på en vinbar där de spelade The Killers. Jag gick fram till bardisken där det stod tre unga tjejer (nåväl ca 25 år) och såg skeptiska ut. När jag säger att jag skulle vilja ha ett glas vin så frågar de efter legitimation!!!!! Jag fick hålla i mig för att inte skratta dem rakt i ansiktet :). Jag sa - jag är 37 år - men jag blir naturligtvis väldigt smickrad. De svarade att jag inte såg ut som det, men inte ett leende passerade deras läppar. Inte alls lättflörtade med andra ord...Jag visar mitt leg och får mitt vin och så sätter jag mig och läser en av de bästa böcker jag läst på länge: Med uppenbar känsla för stil: Ett reportage om manlighet av Stephan Mendel-Enk. Om ni inte redan har läst den - GÖR DET! Den är bara dryga 100 sidor och man får sig flera goda skratt (vissa saker tror man inte sina ögon eller öron att kända journalister i Sverige har sagt...) men även en del kväljningskänslor...

OK - slut för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0