Min nysydda Babuschkakjol!

Igår fick jag äntligen tid att sy min efterlängtade Babuschkakjol! Jag köpte tyget på Åhléns för kanske 4-5 månader sedan och sedan har det legat i en av mina högar i väntan på att få bli sydd till en kjol. Tack vare min enormt duktiga kompis Lotta så blev det till slut av. Hon hjälpte mig att konstruera ett mönster efter en kjol hon själv har, och som var sydd på ett enkelt sätt. Visst, jag fick sy om nästan alla sömmar två gånger (dragkedjor är inte så lätta att få till...), men jag är jättenöjd med slutresultatet! Gick och njöt hela kvällen av att jag SKAPAT något. Jag mår så oerhört bra av det. Jag vill sy massor av kjolar och så vill jag sy enkla klänningar/tunikor. Det enda som saknas är tid (okej - plats också då...). Anledningen till att jag fick klart kjolen i går är att jag vabbade. Emil har halsfluss. Tänk om jag en gång kan ha en lite second hand-affär med tillhörande fik och dessutom få sälja lite enkla kjolar och klänningar i roliga mönster :-).

Så här kommer resultatet (klicka på bilderna för att förstora):






Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken häftig kjol. :) Förresten, du är utmanad. Kolla min blogg.

/Tess (mode&stil på aff)

2007-03-08 @ 22:44:28
URL: http://jagjagjag.wordpress.com
Postat av: Anna

Vilken superfin kjol! Riktigt cool, gillar både tyget och modellen. Jag kan jobba i det tillhörande fiket i din affär förresten.

kram /anna (Evie)

2007-03-08 @ 23:13:58
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tess: Tack! Jag är superglad över den. Kanske blir det den jag har på mig när vi träffas den 21 april. Vi får se, mycket kan hända innan dess ;-). Får se när jag kan anta din utmaning. Än slå länge kommer jag bara på en underlig sak om mig själv, men jag vet att det finns miljarder *s*.

Anna: Tack tack! Som sagt, jag är så stolt att jag äntligen tog fram symaskinen och sydde upp den här kjolen. Nästa kjol blir i ett orange tyg med vitt mönster från IKEA. Och du får gärna jobba i mitt fik! Jag har skrivit på din blogg förresten! Beklagar verkligen din pappas död. Lider med dig!/Kram Kicki

2007-03-09 @ 09:28:32
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Torhill

Snygg :)

Fick meddelande fra Aff att du hadde skickat meddelande, men min inkorg var full så jag fick det inte :(
Nu har jag ränsat,så du får gärna skicka på ny ;)

Kram!

2007-03-09 @ 10:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0