Nä nu längtar jag hem!

Tidigt i morgon bitti beger vi oss hem från Kalmar efter att ha varit på resande fot i nästan tre veckor. Tänk att man kan längta hem till sin "trångboddhet" så mycket! Känns bra. Men jag kommer väl tröttna på ca fem minuter - på trångboddheten menar jag - inte på mitt älskade Stockholm! Det kändes i hjärtat när jag såg bilderna från Allsång på Skansen nu på kvällskvisten. Mitt hem. Vackrast på jorden (hittills).

Idag har vi varit på Öland och jag har sprungit i keramikaffärer och andra små affärer längs vägarna från Färjestaden till Sandvik i norr (vi hann aldrig till Böda, det hinner vi aldrig, så nästa gång får vi väl boka en campingstuga eller nåt där uppe och stanna över natten...). Kvällen har vi tillbringat med morbror och hans fru samt mina kusiner och deras små ettåringar. Tänk att Måns och Emil har varit så små en gång. Urgulliga är de, mina barns sysslingar.

Och ryggskottet fortsätter att plåga mig, framförallt på nätterna och på förmiddagarna. En läkare tror att det är ischiasnervern som är i kläm (eller finns det flera ischiasnerver?). Vi får se hur det går att jobba heltid. Försöker att inte tänka att semestern blev förstörd, men det är svårt att låta bli, jag är en mästare på negativa tankar.

Nu ska jag packa det sista - vi ses!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej igen!
Det var jag som skrev om att vi varit på Skrea strand samtidigt. Och nu har du varit i mina hemtrakter, jag bor nämligen i Kalmar, förföljer vi varanda :-) Jag kommer egentligen från Stockholmstrakten så jag är inte infödd "Kalmarit".
Häls Maria

2007-08-01 @ 09:15:19
Postat av: malin

Hej Kicki!
Har mailat dig! Vet inte om du läser mailen hemma!
Men vi hörs. Jag mailar dig igen lite senare ikväll om jag hinner! /malin
förresten, fick du pengarna! Håller tummar å tår för att jag satte in dom på rätt konto bara :S

2007-08-01 @ 20:36:41
Postat av: Kicki

Maria: Vad lustigt att du bor i Kalmar! Min morbror och kusiner bor där :)
Malin: Jag har fått 350 kronor, men jag vet inte om det är dina eller Davids, men jag ska försöka kolla det i morgon. Du har med största säkerhet satt in pengarna helt korrekt:). Fick ditt mail om din blogg. Är wordpress bättre än den du har idag? Vi hörs!

2007-08-01 @ 21:44:42
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Kicki

Malin igen: Jag har fått dina pengar och Davids med :). Skrev det i ett mail till dig nyss också.

2007-08-02 @ 10:28:51
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0