Ok, det här med smink...

För kanske 4 år sedan sminkade jag mig aldrig till vardags - förutom läppstift då. Anledningen till att jag inte använde mascara förr var delvis att jag inte tyckte jag behövde det och att jag tyckte det var jobbigt att ta bort på kvällen, men främst för att den mascara som fanns för läääänge sedan gav mig någon typ av allergi... Sen helt plötsligt för ungefär 3 år sedan började jag med mascara också till vardags. Den direkta anledningen kan jag inte minnas, men jag tror att jag ville se lite piggare ut, och det tycker jag att jag gör med mascara. Och så kan det vara så att jag blev inspirerad och påverkad av Mode och Stil-snacket på aff :-). För helt plötsligt var det både mascara, läppstift och lite rouge som åkte på på morgonen. Och ve och fasa - jag blev till och med ägare till en foundation *skratt*. (Amanda - du vet vem jag förknippar foundation med - och det ger inte någon positiv vibb...) Och idag har jag faktiskt gått och köpt mig en extra fin foundation från i.d.. Jag fick sitta i en sån där sminkstol när hon prövade ut rätt nyans till mig - medium beige. Det blev så fint! Sammetslent och perfekt. Nu kommer jag nog inte hinna få på detta varje morgon (man har en speciell borste för att lägga på denna foundation - och det tar nog sin tid att lära sig tekniken), men på fredagar ska jag ta med tusan försöka hinna. Vad har hänt med mig? Bör jag straffas för att jag förförts lite av sminkets värld? Jag som är feminist och allt ;-)! 

Nej hörrni, det här var ju ett ganska ostrukturerat och konstigt inlägg. Jag tror jag tar och gör mig lite fruktsallad och förbereder mig för Cityakuten!!! Jippie, min favorit-tv-dag.

Kommentarer
Postat av: malin

åhh id-foundation har jag funderat på jättelänge men det har inte blivit av... gick du på nåt bra ställe? Man har ju verkligen hört att den ska vara så bra!
Nu har jag, med hjälp av ditt inlägg på aff, fixat till min myspacesida. Tog en mall men ändrade färgerna efteråt... lite trix med det gick bra!
Tack för hjälpen!
Malin

2007-01-29 @ 22:10:38
URL: http://med.blogg.se
Postat av: Kicki

Hej Malin! Jo jag gick till Åhléns och det var en väldigt trevlig tjej som hjälpte mig där. Kan tycka det är lite pinsamt när man ska sitta till allmän beskådning... Hon förklarade hur man skulle göra med borsten osv. Och det fina med kråksången var att det var klubbdag på Åhléns City igår, så jag fick 20% rabatt (det behövdes med tanke på vad den kostade, och borsten är ju hutlöst dyr också, men den räcker ju för evigt så jag blundade och betalade :-)). Jag rekommenderar Åhléns.

Vad kul att du kunde fixa din myspace sida! Du har så roliga foton på dig själv (det där du är ängel är ju superkul). Vi hörs!

2007-01-30 @ 07:43:09
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! Jag ska in till stan imorgon å klippa mig, kanske hinner förbi Åhlens.. fast jag borde använda upp min dermalogica foundation först :)
den är helt okej!
Men det blir förhoppningsvis lite shopping iaf! Ska bli kul!! Har tagit halvdag ledigt!
Jag tycker att det är lite kul att fixa med bilder, det där med änglavingarna hade jag på vårt julkort som jobbet skickade ut, det finns lite längre ner på min scrapsida om du vill se det (länk nedan)

2007-01-30 @ 19:36:38
URL: http://scrapmalin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0