Marknadsundersökningar kan vara kul

Inlägg skrivet av mig själv - kopierat från aff:s musiksnack:

Nyss svarade jag i telefonen och då var det ett marknadsundersökningsföretag som ville ha med mig i en gruppdiskussion om musik! Gissa om jag blev intresserad??? Göra lite extra stålar på att tycka saker om musik är ju inte fel. Meeeeen, sedan skulle jag "kvala in" till gruppen genom att lyssna på 9 stycken olika musikstilar. De spelades upp 3 små snuttar av olika låtar per stil så att säga. Och då började jag ju förstå vad de var ute efter. Vilken plåga!!!! Det var bara såna där hemska låtar från reklamkanalerna - den ena sämre än den andra. Plötligt dök dock en Chili Peppers låt upp och då fick jag äntligen skriva ett "ja" på min lapp.

Resultat: Jag kvalade inte in i gruppen :-). Hoppas verkligen att det är en komplimang... Jag kan gå rätt så långt när det vankas extra pengar, men att sänka mig så lågt som att ljuga om vilken musik jag gillar, det vägrar jag! Inte ens tortyr skulle hjälpa.  Men roligt var det, och killen som ringde var väldigt besviken att jag inte kvalade in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0