Utmanar Malin :-)...

En ännu längre lista!!!! Gud så lång tid den tog att fylla i Malin! Nu får du ta och läsa...


1. Vilken svordom använder du mest?
Faan, skit och så ett könsord emellanåt :-)

2. Äger du en iPod?
Nej en Zen Creative 30 Gb

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det ni - 05.45!!!!!

4. Hur många resväskor äger du?
Säkert 4 stycken

5. Använder du flip-floppar?
På stranden på  sommaren kan det hända.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA Kvantum - Bea i Enskede och ICA Maxi i Haninge och ICA Nära i Tallis

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Hmmmm....jag gillar både och faktiskt, men det är ju kanske inte så fint att säga...eller i vilket fall är det inte så svenskt *skratt*. Älskar dock att fota, så det är nog roligare än att bli plåtad

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Hemska tanke det var Happy Feet...

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
En kompis och går på stan en hel dag och äter god lunch med vin och så fikar vi också. Och shoppar :)

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa till New York och en massa kläder och skor och smycken väl på plats där.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja jag tror det - men inte så ofta.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Det händer

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Tror det är Lars Winnerbäck eller Bloc Party

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Det finns bara ett svar på den frågan, kommer alltid vara U2. Men jag har som tidigare nämnt varit fixerad vid Lars Winnerbäck ett tag nu.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Kan inte minnas det på rak arm.

16. När var senast någon stötte på dig?
Ska man verkligen skriva det i sin blogg *hihi*? Stötte och stötte - senast en okänd man tog kontakt med mig på en pub var ca en månad sedan. Jag var där med kompisar och han tyckte min väska var snygg och sa "den är från 10-gruppen va?" och då svarade jag ja, och sedan avlägsnade jag mig lite diskret och började prata med mina kompisar.

17. Vad åt du till middag senast?
Prinskorv och avocadosallad

18 Använder du huvtröjor?
Mer förr. Nu mest när jag är ute och "powerwalkar"

19. Kan du vissla?
Vissla ja, inte busvissla

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Kan det ha varit brorsan eller Lotta?

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg och dalbana

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja så är det ju.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, men det var inte favoritprogrammen tror jag

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Rätt stort tror jag - Farsta Centrum

26. Hur många syskon har du?
En bror - världens bästa!!!

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
För det mesta inte, men det finns män som har en konstig effekt på mig och där jag kan reagera mer olikt Kicki så att säga.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Kan många ur Fyra bröllop och en begravning

29. Äger du några popband t-shirts?
Säkert 4-5 stycken just nu. Depeche Mode, U2, Doktor Kosmos, Bob Hund - och så flera jag tryckt upp själv med U2 och dM....

30. När flög du senast?
Jag flög väl hem från London i december

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
6 st i normalstorlek och så 1 som lilleman sitter på på gaveln - en som är lite högre.

32. Läser du för skojs skull?
Ja - men jag är skadad av mina doktorandstudier. För mkt fakta har lästs. Men på somrarna läser jag skönlitteratur.

33. Pratar du några andra språk?
Pratar hellre engelska än svenska men får inte så många tillfällen i vardagen att prata engelska. Har dock vänner i England som jag mailar med, men det är inte samma sak. Älskar engelska. Och så pratar jag lite tyska.

34. Diskar du din egen disk?
Skäms...Magnus diskar nästan jämt...

35. Har du gråtit offentligt?
Ohhhhh jaaaaaa! Många gånger. Har mkt lätt till tårar.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Vi har en gemensam stationär, men jag ska köpa mig en laptop snart tror jag

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja!!!

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jaaaaaaaaa!!!!! Måste komma på något motiv snart bara.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Absolut inte!!!!

40. Kan du kasta macka?
Ja

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

42. Vad har du med dig in på bion?
Godis och nåt att dricka

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Samhällskunskapsläraren Monica på gymnasiet, och sedan en hel rad duktiga föreläsare på universitetet

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Dejtat och dejtat. Jag träffade en katolik en gång.

45. Vad har du för väder?
Kallt!!!!!

46. Har du en blogg?
Ja som du ser!!!

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Samhällskunskap! Svenska också, när man fick skriva. Och filosofi.

48. Gillar du att flyga?
Ja

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, intelligens, ödmjukhet m.m.

50. När sov du senast på golvet?
Minns ej

51. Vilken är din favoritdrink?
Just nu - Moscow Mule eller Vodka lime

52. Gillar du din boendesituation?
Ja fast det är för litet

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm/Södermalm

54. Din pappas hemstad?
Deje/Värmland

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
6,5 timmar, men jag behöver 8 timmar

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Jo

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja ibland, när jag tyckte det gick för långsamt framåt - på tyskan i högstadiet *skrattar till minnet*

58. Vilken är din favoritfrukt?
Kiwi, mango, passionsfrukt, ananas

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Tyvärr har jag börjat bry mig lite (eller fått inse att jag inte kan äta 4 bullar per dag och ändå vara trådsmal) - men främst vad gäller socker.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
37

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja det måste jag säga att jag är.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ja det måste ju finnas

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Måns i morse när han ville ha gympadojjor fast det var 15 minusgrader...

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
OM Gud finns så är det nog en hermafrodit.

65. Vad var det senaste du åt?
En bondkaka (vitt socker - fyyyyy)

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Lika bra tror jag!

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De ville nog ha ett rustikt svenskt namn - tydligen höll de på lääänge att välja.

68. Gillar du senap?
Ja

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag säger - gör dina problemlösningar! Skriv upp vad problemet är, skriv ner vad du tänker, skriv ner vad du känner och försök hitta på olika lösningar på problemet. Försök sedan genomföra den lösning du anser vara bäst... Jag är KBT-skadad, men det är ibland väldigt svårt att handla som man lärt sig. Jag brukar nog säga att ingenting varar för evigt, så om du mår dåligt nu, så kommer du börja må bättre om ett tag. Allt är föränderligt. Inget är för evigt.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Tror inte det, men det verkar ju läckert på ett sätt.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Svårt så här på rak arm - men aningen lik Sally i "När Harry mötte Sally". Någon temperamentsfull tjej med lätt till skrattet och gråten.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Ja! Ett par supernsnygga Dr Martens-kängor

73. Tycker du om att krama folk?
Ja jag tycker mycket om att kramas. men jag vill inte bli påtvingad kramar av "slajmiga personer".

74. Skulle du säga att du är trendig?
Ja trendig ala Kicki! Jag hänger med i varje fall, men jag går mot strömme lika mycket.

72. Äger du en digitalkamera?
Ja, två!

73. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
I ett test där jag la in mitt foto så blev jag matchad med Meg Ryan. Sedan blev jag enoooormt smickrad i somras när jag blev jämförd med Annie Lennox. För att inte prata om när jag blev liknad med Uma Thurman.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
När man verkligen väntar sig att någon ska ringa - om det är något viktigt - då JA!

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Oj, minns inte nu

76. Tycker du att du är attraktiv?
Ha ha - jag har mina ljusa ögonblick ;-)

77. Vad är du allergisk mot?
Kobolt

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Paul "Bono" Hewson

Kommentarer
Postat av: Malin

superkul att läsa! Jag får lite tankeställare av dina svar oxå:
10. New York är ju drömmen, det tänkte jag inte på, jag läste mer som köpa "saker" - korkat av mig!
13. Bloc Party har snurrat mycket senaste veckan. Och Winnerbäck är faktiskt inte så tokig! Tog mig i kragen å lyssnade efter ditt inlägg - mkt är faktiskt bra!
27. Jag håller precis med, det är så jag menar, jag är inte blyg inför alla av motsatt kön förstås.. men vissa - vet inte varför vissa påverkar en så!
28. 4 bröllop &.. är ju en superkul film, underskattad tycker jag! Jag gillar den! Men jag ääälskar love actually :)
49. Intelligens självklart! Tänkte inte på det :)
Särskilt sån där "social intelligens", typ kvicktänkta och uppmärksamma, såna som har "koll på saker"

/Malin
ps: när fyller du 37? Jag fyller i början av juni!

2007-02-21 @ 22:02:09
URL: http://med.blogg.se
Postat av: Kicki

Tack för dina kommentarer! Jag fyller i slutet av april, närmare bestämt 27:e. Vill du hänga på och dricka lite öl då? Brukar alltid dra ihop ett gäng hugade :-).

2007-02-22 @ 09:05:21
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Malin

Absolut! Jag hänger gärna med! Kul!
/malin

2007-02-22 @ 09:26:29
URL: http://med.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0