Tjuvstart

image206

Vi har klätt julgranen! (Obs inte vår på bilden - vår är finare ;).) Vi köpte den igår på Bauhaus - en liten kungsgran med perfekt symmetri. Endast 159:-. Deras vanliga granar kostar bara 59:-!!!! Det enda kungsgranar inte har är den underbara doften. Annars har den bara fördelar. Barren är tjocka och fina och grenarna sitter glesare vilket gör att julgranspyntet hänger snyggare och så barrar den nästan inte alls. Men som sagt, det där med icke-doften är lite tråkigt.

Vi åker till Kalmar på söndag så jag tänkte att det är lika bra vi klär granen idag så att vi kan njuta av den hela veckan. Emil har hjälpt mig och tyckte det var supermysigt. Han ligger här bredvid mig i soffan och kan inte riktigt slappna av nu. Tror han är lite för uppspelt för att somna. Men vi kom hem sent igår kväll - runt 24-snåret - så han bör nog somna rätt så snart ändå. Vi var på en födelsedagsmiddag hos en av mina kära kompisar som dyrkar Depeche Mode och Kent. Jättegod Mezébuffé och tårta och barn som dansade på dansmatta så det stod härliga till.

Idag har vi hälsat på Amanda, Niklas och Sebastian (8 1/2 månad). Det var mysigt och våra barn tittade storögt på Sebastian och han tittade storögt tillbaka. Både Måns och Emil tyckte han var väldigt söt. Och det gjorde jag och Magnus med. Sen drog jag vidare och mötte Lotta på Streets julmarknad vid Hornstull. Mycket folk och roliga saker att titta på. Och köpa. Jag köpte en originell orange mössa som är grovstickad och som har "häng" bakåt. Varm och gosig och passar perfekt till min rutiga kappa jag köpte på en marknad i Amsterdam.

Nu ska jag plocka lite till och sedan ska jag sitta här och titta på julgranen och lyssna lite till på Frank Sinatras julskiva. Den rekommenderas varmt!

Kommentarer
Postat av: L

Åh, vackert!
Jag gillar också Frankie Boys julskiva. Poppar den här hemma nästan hela tiden =)

2007-12-17 @ 15:02:10
URL: http://www.livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

L: Ja visst är Frankie Boy bra??? GOD JUL L! Kram!

2007-12-20 @ 20:15:56
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0