Sista arbetsdagen innan jul

Och hur motiverad tror ni att jag är att ta tag i någon ny och krävande arbetsuppgift? Nä, idag ska jag städa rummet och kolla alla miljoner högar av papper som ligger precis överallt. Jag har till och med papper och pärmar på golvet. Stackars vår städerska! Efter julhelgerna kommer dock mitt nya höj- och sänkbara arbetsbord som jag har väntat på i ett halvår (skandal!!!). Beställde ett sådant bord och en specialstol i augusti när jag kom tillbaka från min semester/sjukskrivning (ryggskott hela sommaren vilket ni säkert kommer ihåg...). Allt har strulat med den här beställningen och jag längtar galet mycket efter dem. Just nu har jag ett mini-bord där jag knappt får plats med tangentbordet känns det som (lätt överdrift).

Idag är vi få här på jobbet. De flesta har tagit ledigt. Jag har med mig mina hemmagjorda pepparkakor (egen deg också - mycket viktigt att påpeka) som jag ska försöka pigga upp de som är här med. Alla jag pratat med (dagispersonal, skolpersonal, kollegor) är mycket trötta idag. Själv stod jag och stirrade mig i spegeln i flera minuter utan att orka ta tag i fejset :).

Ok - fikadax!

Kommentarer
Postat av: kakan

Apropå höj- och sänkbart bord. De är bra i teorin, och även bra i praktiken, när de fungerar. Men sedan vår sista flytt med jobbet så har själva höj/sänkningsfunktionen bara funkat åt ett håll -nedåt... så dan innan jul råkade jag flera gånger (kanske p g a leda) sätta armbågen på knappen... så nu när jag kommer tillbaka så är bordet nere vid knäna... men LYCKA TILL med ditt bord!

2007-12-31 @ 00:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0