Motörhead och julklappshandling

Hej hej! Det blir inte så mycket skrivet numera och jag får väl skylla på julstress och aktiviteter. Ska dock försöka sammanfatta lite vad jag varit med om de senaste dagarna nu.

Motörhead:

Jag och Magnus hann med en snabb middag på Samrat of India (MUMS!) innan vi drog till Globen Star för att lyssna på lite hårdrock innan konserten. Det var fjärde gången på kort tid som jag befann mig på denna pub. Smått absurd känsla faktiskt. Typ som filmen "Måndag hela veckan" där huvudskådisen vaknar upp till samma måndag morgon varje dag. Skillnaden i mitt fall är att klientelet och musiken har förändrats från gång till gång. Denna gång bestod klientelet av 1) låååånghåriga killar (jag menar midjelångt i vissa fall), 2) killar med lite ölmage 3) 95% manliga personer 4) lite mer överförfriskade fans än de tre andra gångerna.

Ett exempel på nr 4 kommer här. Magnus blev helt plötsligt överfallen av en ganska ung kille som ville snacka Motörhead. Han var fast besluten att prata med just Magnus, och bara Magnus. Killen var 22 år och hade varit på Motörhead 10 gånger. Magnus är 38 år och har sett Motörhead 13 gånger. Men jag slår vad om att den här killen inte har tillstymmelse till Magnus Motörheadsamling. Han hade emellertid en av de coolaste tatueringar jag har sett högt uppe på ryggen, nämligen Motörheads symbol:



Mycket snyggt gjord.

Magnus kompis Jocke dyker upp på puben - och så är vi tre - precis som Motörhead själva. Här kommer ett absurt foto på oss tre precis innan spelningen (Magnus till vänster).

image205

Och hur var konserten? Jo den öste kan jag säga. Men publiken öste inte (förutom Magnus och Jocke som öste för hela Hovet). Till sammanhanget hör att Lemmy själv verkade tycka det var för lite röj på publiken för han sa: "Are you all back there in wheelchairs?" till de som satt ner på läktarna. "This is rock'n roll and you are supposed to dance!" Vi höll på att skratta på oss. Lemmy är väl det yttersta beviset på att det går att vara riktig rock'n roll fast man är över 60 år. Vilken cool kille!

Jag är jätteglad att jag hängde med och såg detta otroliga kultband. Recensionerna blev också bra. DN skrev att det fortfarande är bäst. Nåja - bäst är de inte för mig - men de är ju föregångare för många band (bl.a. Metallica) och för Magnus är de bäst alla kategorier :).

Jag köpte en Motörheadtröja med silvertryck.

Julklappshandling:

Vi kom iväg på vår julklappshandling igår och det  flöt på riktigt bra, dvs pengarna rann genom fingrarna och butikerna var inte fulla förrän vid 14-tiden men då var vi nästan klara. Nu har jag lite att komplettera, men det mesta är köpt. Skönt! Efter handlingen åkte jag till jobbet och gick på julfest och fick med mig en lite julbock hem (vi köper en present för 50 kronor och så utför vi en lek när vi delar ut dem). Julbocken kommer passa perfekt under vår gran som jag tänkt köpa på lördag.

Nu - horisontellt läge i soffan!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Han till vänster är väl han som är far till dina barn, eller?

2007-12-13 @ 17:29:36
Postat av: Kicki

Stefan: Ja det sägs så *haha* :)!

2007-12-14 @ 07:54:27
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: L

Vilket härligt kort! Är Lemmy över 60?? Det trodde jag inte... och tänk vad konstigt att andra blir äldre men inte en själv. ;)

2007-12-14 @ 09:59:18
URL: http://www.livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

L: Lemmy är 62 år! Och roligt med den nya "signaturen" :)

2007-12-14 @ 20:27:09
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0