Tankar en tisdag

Varför är jag så okoncentrerad?
Varför kan inte jag laga god och nyttig mat?
Varför tycker jag det är så tråkigt att laga mat?
Varför kan alla andra laga god och nyttig mat och samtidigt tycka det vara roligt?
Varför har jag problem med ryggen och höften?
Varför håller jag på att bli förkyld och är trött?
Varför är inte jag världsbäst på kvantitativ metod?
Varför är inte mitt hem feng shui?
Varför blev det fint väder just när min semester var slut?
Varför finns det alltid tvätt kvar i tvättkorgen?
Varför förlorade Bajen mot Djurgården i går kväll?
Varför dricker Lemmy så mycket Makers Mark Whiskey och hur kommer det sig att han fortfarande lever trots detta?
Varför finns det regler för hur man ska vara som kvinna och som man och hur livet ska/bör se ut när man är 37 år?
Varför håller jag på att flippa ur med massa varför-frågor?
Varför är jag styrd av lustprincipen?
Varför dog mina föräldrar innan de hade fyllt 62?
Varför?

Jo därför!

Ps. Jag är inte så deppig och egocentrerad som det låter ovan, men lite låg tror jag minsann att jag har varit idag, och en förklaring tror jag är att jag haft svårt med koncentrationen och att jag håller på att bli lite sjuk. Men nu är jag hemma och försöker ta det lugnt och ska lägga mig i gooood tid.

Kommentarer
Postat av: Liv

Varför är det allra bästa ordet i världen. Krya på dig.

2007-08-14 @ 20:19:40
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: malin

jag kan lägga till några varför till... för att muntra upp dig ;) (eller inte)
varför är det tandborsstänk på spegeln en dag efter man har putsat den?
varför är det svarta fotspår på golvet samma dag som man har skurat det?
varför är spisen skitig samma dag som man har städat den?
och varför är det fullt med äpplen på gräsmattan fast man plockade rent dagen innan?
hmmm.. jag låter visst lika munter jag! Ja, man har väl såna dar! Man får hoppas att dom inte kommer för ofta! För sin egen skull!
/Malin

2007-08-14 @ 20:59:15
Postat av: Kicki

Liv: Ett av de bästa orden är det ju - men divine är också ett läckert ord (om än på engelska) :).
Malin: :) Dina varför-frågor kvalificerar sig lätt in på min lista! Det där med badrumsspegeln är ju sanslöst! Jag ger nästan upp att göra rent den. Du muntrade upp mig - helt klart.

2007-08-15 @ 07:20:54
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0