Jag har strukit

tvätthögen från helvetet, och ändå nådde jag inte botten. Ja jag är en "strykare", och av många anses det vara ytterst konstigt, och jag kan bara skylla på att 1) jag gör som min mamma gjorde och 2) det är liksom renande för själen emellanåt och lite terapeutiskt för mig. Och så är det ju det där att jag ständigt försöker rensa bland kläder och prylar och då måste jag ju någon gång ta mig till botten av strykhögen, för att i nästa steg bestämma mig för vad som ska ut och vad som ska stanna. En tredje positiv sak med att beta av tvätthögen är förresten att jag ofta hittar saker nära botten som jag glömt bort. Idag hittade jag en rätt söt klänning som jag tror jag ska ha i morgon.

Det är en Johnny Depp film på tv just nu och han är lika bra som vanligt, men filmen i sig är lite för läskig för mig. Det är en så där film med ständiga överraskningsmoment. Han bor mitt ute i skogen och allt är mörkt och så filmar de som om någon hela tiden finns bakom Deppen - skitläskigt.

Imorgon börjar Emil på dagis och Måns på fritids. Jag tror de ser fram emot det, för de ville lägga sig tidigare än vanligt. Själv måste jag läsa artiklar som en galning i morgon. Hann inte läsa så många som jag ville idag (jag tror alltid jag ska hinna mer än jag gör).

Sov sött!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!
Jag är också en sån som du, en strykare... Folk i min omgivning tycker att det är en helt onödig sysselsättning men jag tycker inte om skrynkliga kläder :-) Visst var du och familjen på Mallorca för ett tag sedan, hur var det och hur bodde ni och så vidare, vi funderar nämligen på att åka dit...
Häls Maria (du vet vi som alltid är på samma ställe, Skrea, Öland osv)

2007-08-14 @ 09:31:39
Postat av: Kicki

Hej igen! Vad härligt att höra att det finns fler strykare :)! Jo vi var på Mallorca och vi gillade det! I Alcudia. Det är ett väldigt "barnvänligt" ställe. Jag tror förövrigt att det är bättre att åka dit på sensommaren/förhösten än som vi i slutet av maj, för vädret kan vara osäkrare i maj. Vi hade lite blåsigt och några regnstänk emellanåt. Men faktum är att jag gillar Grekland bättre, så skulle jag välja nu så skulle jag välja Kreta (Chania). Stranden i Alcudia är oerhört bred och fin. Maten var "sådär" måste jag säga - men tydligen ska maten vara bättre om man går förbi Sunvinghotellet och bortåt. Vi stannade runt vårt hotell som låg i den mer turistiga delen. Hoppas ni får det bra!

2007-08-14 @ 10:26:41
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Maria

Jag gillar egentligen också Grekland bättre, har varit ute och öluffat när jag var yngre, men det går inga resor till Kreta från vår lilla flygplats när vi vill åka (vi ska åka över min halvjämna födelsedag). Bodde ni på Sunwing Resort i Alcudia? Hade ni inclusive-paketet så att ni åt alla måltider på hotellet?

2007-08-14 @ 13:12:18
Postat av: Kicki

Nej vi bodde inte där utan åkte med Solresor och bodde på ett hotell som heter Hotel Paraiso eller något liknande. Varför jag nämnde sunwing är för att folk pratade om att det fanns bra restauranger om man gick förbi det hotellet och lite till. Vi hade inget inclusive. Vi hade egen frukost och åt på restaurang.

2007-08-14 @ 15:05:05
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0