Detta hände för några timmar sedan

Måste bara berätta något kul som hände förut. Magnus och jag var ensamma till middagen (som vi åt ute på BALKONGEN - viktigt faktum i sammanhanget) för barnen var hos kompisar. Vi satt och snackade om Bajenmatchen som vi var på i söndags (ja jag vet att de förlorade...och det var oerhört smärtsamt...). Magnus hade aldrig sett Bajen-klacken och han var imponerad (och jag STOLT). Som en del kanske vet så sjunger man alltid en Kenta-låt innan matchen startar som går typ "Jag har väntat så länge på just denna dag". Vi satt och småsjöng på den och kom inte riktigt ihåg texten och efter ett tag så var det dax att plocka undan maten och diska. DÅ helt plötsligt så hör jag att någon brassar igång Kenta-låten på högsta volym!!!! Och efter ett tag inser jag att det är våra underbara grannar som bor en trappa ner som spelar den. Jag böjer mig ner över räcket och ropar på Arne - är det ni som spelar? - och han kikar fram - JA! Då har de hört oss nynna på låten och inte tyckt att vi kunde texten så väl, så de har sökt upp låten på nätet och bränt ner den och sedan öst på för full volym :). Vi fick skivan sedan! Ytterligare kuriosa är att vi under middagen sett att några överförfriskade män i 60-70-årsåldern hade grillat på innergården. När de hörde låten så började de också att sjunga med *asgarv*. Ja det är härligt att bo söder om söder!

Hur skulle man någonsin kunna flytta när man har såna grannar! De är som en skänk från ovan - våra änglar! Och nu börjar jag nästan gråta (jag är hemskt hormonig denna vecka). Helt fantastiska människor med stora hjärtan och enorm humor. God bless - typ (fast jag inte tror på Gud så mycket alls faktiskt - men det lät så bra som avslutning).

Uppdatering:

Här kommer texten till Kentas låt:

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
Jag ser framåt mot härliga tider
Jag ser kvinnornas steg
Jag ser ögonens glans
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer

(Kenneth Gustavsson/Aapo Sääsk)


Kommentarer
Postat av: malin

haha, kul grej! Vi brukar oxå sjunga den - mest Felix han är expert på den... sjunger med "Kenta-röst" oxå!

2007-08-24 @ 22:14:21
URL: http://medmera.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Malin: Ja det är en sånt där ögonblick jag vill minnas för alltid :). MÅns och Emil älskar den också, sedan i söndags.

2007-08-24 @ 22:18:06
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Den låten är så "festig"! :D Bo kvar ni, så kommer vi om några år också ;)

2007-08-24 @ 22:30:41
Postat av: Kicki

Liv: Man känner att det spritter i kroppen av den! Vi bor kvar, ett bra tag till, men när barnen far ut drar vi till riktiga sööööööööder.

2007-08-24 @ 22:55:14
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Helen

http://www.youtube.com/watch?v=J-S1q2Gi7NY
Nåväl! Härligt med goda grannar!

2007-08-25 @ 15:06:26
Postat av: Kicki

Helen: Tack för titten - ungefär så där var det :).

2007-08-27 @ 09:01:20
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0