Är sommaren slut nu?

Sista Allsång på Skansen innebär väl att sommaren är slut - eller har jag fel? Hoppas det. Augusti är ju en sommarmånad även om jag har en förmåga att bli sentimental över att sommaren är över redan innan klockan slagit 24.00 den 31 juli.

Jag vill inte ha höst. September är väl helt OK om det inte regnar för mycket - men sen! Pest och pina. Men när jag uttrycker mina åsikter om hösten så finns det alltid människor som tar den i försvar, och det är bra, för alla har rätt till ett försvar. Men argumentet att det är mysigt att kura upp sig i soffan och dricka te och tända ljus biter liksom inte på mig. För hur många gånger gör man det egentligen? Andra kanske gör det oftare? Kura i soffan gör jag ju ibland och ljus finns det gott om, men sällan sker kurandet med en tekopp i handen. Och om jag ställer antalet gånger jag kurar med en tekopp i handen mot antalet gånger jag stretar på i snålblåst och regn med ett paraply som viker sig åt fel håll så är den sistnämnda betydligt fler. För att inte prata om när ljuset försvinner! Då sätter dvalan in på riktig.

Undrar varför jag skriver om det här just nu, när det nästan är en högsommarkväll ute? Tja, herrens vägar äro outgrundliga eller något liknande.

Nu ska jag titta på DN-galan och sedan är det hopp i säng och upp till jobbet igen. Ekorrhjulet har börjat snurra igen.

Kommentarer
Postat av: malin

sommaren är absolut inte slut! Jag vägrar skriva under på det! :) Och jag tycker att vi kan skippa månaderna november--februari! Då vore livet mycket bättre ;)
Det är sånt väder som det har varit idag man vill ha, varenda da' året om :) (fast då vill man ju vara ledig varenda dag oxå förstås)
/Malin

2007-08-07 @ 23:18:16
Postat av: Kicki

Malin: Jag håller med - vi kan väl bilda ett parti som för fram den frågan "avskaffa nov-feb". jag tror vi skulle få rätt många väljare :).

2007-08-08 @ 07:47:23
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Anna

Jag håller med om vartenda ord du skriver om höst! Förr älskade jag höst, men så hände nåt och jag började bli nere när ljuset försvann och det roliga, lediga var över. Och dessutom: när man bor på vischan blir livet asjobbigt och komplicerat under hösten och vintern och jag. Tekopp och tända ljus är inte mysigt när man sitter och huttrar. Under höst och vinter vill jag bara gå i ide och inte vakna förrän det är varmt och skönt igen!
Men jag måste hålla med Malin om att sommaren _inte_ är slut!!! Fast det känns rätt höstigt just nu, regnet häller ner och det åskar och dundrar... Men snart är det sommarväder igen, det bara måste det bli!
Kramar /anna

2007-08-08 @ 12:04:03
URL: http://annafunderar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Anna. Förstod nästan att du skulle hålla med mig. Ljus och värme är livsviktigt! Härmed bestämmer jag att det får räcka med högst två månader höst-vinter, en septembermånad med gula löv och hög luft och sol och en december då det ska vara snö och ca 4 minus och solsken varje dag :). Sen kan våren komma.

2007-08-08 @ 15:36:43
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Och jag är en av de där jobbiga som älskar hösten. :P Men det är för att jag vantrivs när det är stekhett ute för min inre termostat pajar då. Jag är skapt för lagomt väder, mår som bäst i minus faktiskt *ler* Jag älskar färgerna på hösten, det piggar upp mig lika mycket som solljuset.
Och glöm för guds skull inte höstmodet. Det är väl en källa till glädje bara det.
Usch, vad klämkäck jag är *S*

2007-08-10 @ 10:17:21
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja fy sjutton vad jobbig du är!!! Nu är det inte den färgrika hösten med solsken jag inte gillar - utan när allt blir grått.... Men vi får se, den här hösten kanske överraskar mig. Höstmodet är helt OK :). Och ja nu var du allt klämkäck *s*.

2007-08-12 @ 09:53:33
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0