Varför

kommer jag hem med 4 kassar när jag veckohandlar när Magnus kommer hem med 2? OK, visserligen är det påsk, så det var ju lite extra att handla, men ändå? Jag tror jag har en aning trots allt... Det kommer med en massa "lyx" när jag handlar. Lyx som cashewnötter, ostbågar, massor av gott kaffe (fyra paket för 69:-), godis, apelsinjuice (ja det kan ses som lyx av vissa :)), hårt tunnbröd (MUMS!!!), parmesanost, några extra liter mjölk (det går alltid åt mer mjölk än Magnus tror per vecka), Anton Berghs chokladägg (går nästan bara att köpa till påsk - hur goda är inte dom?) m.m.

Men, jag är oerhört tacksam för att Magnus vanligtvis veckohandlar för att:
1) Det går mindre pengar per månad.
2) Jag slipper den oerhörda stressen det innebär att packa ner ett berg av varor i kassar, när kunden efter står och tittar på och undrar när det är hans/hennes tur att få plats med sina varor på bandet.
3) Det är lättare att få in 2 varukassar i en minimal kyl och frys än 4 varukassar.

Slutsats: Det är skönt att Mange är hemma igen.

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

En annan shoppade ju Parmesan i Milano. Det är sjukt gott. Din veckohandling låter som min, det finns alltid en massa lyx som bara måste med hem.

2007-04-08 @ 00:03:13
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Åh - läste om Milano på din blogg. Låter superhärligt! Nu är det en månad tills jag drar till Toronto och New York :).

2007-04-08 @ 09:09:40
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0