Jag var först här

Kom till jobbet vid 7.15 och det var alldeles tyst och lugnt. Då kan man starta upp i den takt man själv vill med en kopp kaffe och kolla mailen m.m. Idag har jag bestämt att jag ska få mycket gjort. Hur gör man då? Varför har mitt fokus och koncentrationsförmåga försämrats så sedan jag fick barn (eller var det redan vid pappas död 1997?)? Det finns så många tankar som hela tiden svischar genom huvudet och så dras jag med i någon av dessa och tappar fokus. Ibland kommer dock såna där dagar då jag bara jobbar på hur bra som helst. Kanske är det här en sådan dag??? Vi hoppas det.

Det är bara fyra arbetsdagar denna vecka och på lördag ska det bli 20 grader varmt :).

Kommentarer
Postat av: Liv

Känner igen *ler* Jag sitter och funderar..tittar ut genom fönstret, donar på. Trots att jag har massvis med datorarbete framför mig. Men det är nog solen och våren tror jag :) Svårt att vara effektiv och duktig när solen skiner ute och fåglarna kvittrar :P

2007-04-12 @ 07:40:12
Postat av: Kicki

Liv: Koncentrationen är allra sämst på våren för mig.... Man vill ju bara ut och sitta på ett café eller på en uteservering :).

2007-04-12 @ 09:25:28
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0