Vill ni bli lockiga?

Vill ni bli lockiga?
Ja då ska ni köpa den här trippeltången från Babyliss :-)! Den finns bland annat att köpa på ONOFF. Jag fick den i julklapp av sambon och testade den för första gången idag. WOW vilka lockar - och jättesnabbt gick det att göra nästan hela håret. Kul att förändra sig lite. Jag har visserligen självfall och en del lockar även utan trippeltång, men nu blev jag verkligen superlockig. Till nyårsafton ska jag locka som bara f-n och kanske sätta upp håret på något sätt (det kommer hagla svordomar i denna lägenhet när jag försöker mig på detta, så kanske är det bäst att Magnus och barnen går ut ett tag under tiden...). Nu är det bara ett par färgade linser som saknas, så kan jag bli en annan person för en kväll ;-). Här kan man köpa linser förresten. Jag funderar på färgen Colorblends Brown. Eller varför inte satsa på ett par riktiga kattögon?

Ha det så bra! Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Liv

åh! avis! vilken bra sak. hade jag haft längre hår så. :) ha en underbar nyårsafton!

2006-12-31 @ 11:41:26
Postat av: yllis

Åh, vill oxå ha massor med lockar. Blev det bra till nyår? Och god fortsättning!!!

2007-01-02 @ 15:30:58
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Kicki

Liv: Ja där ser du vad man kan göra om man har tålamod att orka spara ut sitt hår ;-). Men jag älskar korta frisyrer också. Hoppas du hade det bra på nyårsafton!
Yllis: Det blev fint till nyår. Jag var nöjd med frisyren. Tack detsamma!

2007-01-02 @ 16:19:56
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Maria

Hej!

Brukar tjuvläsa här i din blogg och tycker att den är jättebra! Blev sugen på trippeltången när du skrev om den, jag har en enkel variant av denna fast inte Babyliss och tycker att det är mycket jobb för att få till lockarna. Hur gööör man med denna tång? Maken jobbar på ONOFF så jag borde ju ha förutsättningarna att kunna köpa en sån där...

Hälsningar Maria

2007-01-03 @ 07:17:31
Postat av: Kicki

Åh tack! Vad roligt att du tycker om min blogg. Nu pyser jag nog över av stolthet :-)! Jag vet att det finns folk här i kulisserna som läser men inte skriver, och det är alltid lika kul att få en kommentar. Angående locktången så har jag en fråga - har du en keramisk tång? Detta är A och O för att få till lockar snabbt och lätt. Har haft en som inte varit keramisk förut och då får man stå i år och dar utan att få till en lock :-). Jag börjar så högt upp jag kan nära hårfästet och har stängerna underst och den där "kåpan" över. Och så håller jag den där i 5-8 sek. Sedan flyttar jag ner den till nästa bit av håret så att säga, och så fortsätter jag så tills jag når topparna. Det blir mer vågor än korkskruvar, men jag antar att man kan göra alla möjliga sorters lockar. Man kan också tvinna en hårslinga och lägga in den i locktången. Om man gör så över hela håret blir det en lite tuffare lockig frisyr (står det på instruktionen). Och på min kan man välja temperatur - jag har på högsta för att jag har tjockt hår. Lycka till!

2007-01-03 @ 12:13:37
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0