Streets julmarknad

Streets julmarknad

Igår var jag och Lotta på Streets julmarknad vid Hornstull. Jättemysigt. Vi tog en promenad från Skanstull längs vattnet och Tantolunden. Några minusgrader och strålande sol - kunde inte bli bättre.

Jag köpte bland annat ett roligt halsband av Helena Berggren. Jag valde min bokstav C (heter ju faktiskt Christina "på riktigt") och en blomma. Blomman är röd och c:et är mörkgrått. Hade görna velat ha blomman i silver, men den kostade 450 kronor så den måste jag nog ha lite betänketid för att köpa. Och så köpte jag en gullig ullig mössa i grå/blått med en blomma på sidan. Och en virkad brosch samt ytterligare ett halsband (ett silverhänge på en svart läderrem). Hittade med andra ord julklappar till mig själv, men inte till någon annan :-).

Vi tog oss en fika också och satt och snackade och sedan blev det promenad till Skanstull igen för att avsluta med en öl/glas vin. Klart godkänd söndag. På kvällen klädde jag och barnen julgranen. Det var ett pyssel i år - två av våra tre julgransbelysningar bestämde sig för att pajja när vi redan satt upp dem :-(. (Vi har 3 stycken pga att vi ärvt två extra.) Som tur är så verkar den tredje fungera än så länge. Granen blev jättefin!

Längtar till fredag... Två veckors ledighet börjar då! Jag behöver sova känner jag... Somnar som en stock på t-banan till jobbet. I fredags missade jag nästan att hoppa av på rätt station.

Kommentarer
Postat av: yllis

Hej hopp. Vad mysigt det lät med julmarknad på Street. Har faktiskt aldrig varit där än, jätte konstigt jag vet :)
Kanske en fika/shoppingrunda i Farsta c när julhysterin lugnat ner sig lite?
Nu ska jag gå och glutta på "Pirates of the caribien 2" och trycka i mig lite hemlagade julgottisar och lussebullar. Tjing

2006-12-20 @ 20:38:11
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjena! Ja Street är en hit även om det är "en fjärt i rymden" i jämförelse med Camden Market:-). En fika i Farsta låter bra. Synd att jag inte har så fria arbetstider som när jag jobbade vid universitetet. Får nog bli en helg.

2006-12-21 @ 09:23:10
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0