Where the action is!

Where the action is!

Onsdagen den 9:e augusti hade vi barnvakt och drog till minifestival på Skansen. Det var Backyard Babies, Hellacopters och the Hives som spelade (m.fl. men vi såg bara dessa tre band). Vädret kunde inte ha varit bättre och Stockholm och dess innevånare visade sig från sin bästa sida. Fotot är tagen med min nya lilla kamera som jag bara älskar.

Backyard Babies spelningen var faktiskt ganska avslagen... Hellacopters rockade på i ett vansinnigt tempo, men det var inte så mycket känsla i den konserten - mer än att de var ascoola.

Och så gick The Hives på!!! Jag hade noll förväntningar innan. Har lyssnat lite på dem, men inte blivit helt frälst. Men nu är jag MER än frälst! En konsert med The Hives kan faktiskt mäta sig med en konsert med Bob Hund (nåja - kanske en liten överdrift där - men det ligger något i det). Sångaren Pelle Almqwist är min nye favorit. Han har sån humor och han mellansnack (lååånga mellansnack) lyfte konserten till oanande höjder. Vad sägs om en kommentar som "Vi är the Hives - ni är Skansen" eller typ "Tråkighet borde förbjudas" eller "De fina folket på Djugården har bestämt att The Hives inte får spela för sent å kvällen, för då stör vi dem när de ska dricka sitt dyra importerade te - tystnad - Nu säger brorsan att det är samma te som vi dricker..." (inte helt korrekt formulerat - Pelle var fyndigare...) Ja, man kanske måste ha låg humor för att uppskatta honom, men jag tror inte det, för överallt omkring mig fanns det leende, skrattande och dansande männniskor. Med betoning på MÄN då. Säkert 75% män i publiken. Jag tror min sambo var den enda som inte var tatuerad också för övrigt. Vilka coola snubbar. Var håller dessa hus vanligtvis? Går de under jorden mellan sådana här tillställningar *s*? Så kul att titta på.

Nej, ni som inte var där har missat något historiskt. Varm sommarkväll med utsikt över hela Stockholm, bra musik, kall öl, trevligt sällskap m.m.

Och förresten - jag köpte en t-shirt som jag nästan trodde var upptryckt bara för mig. Det står "The Hives are law. You are crime." på den.

Så kan det gå när man inte har några förväntningar utom en trevlig kväll med rätt schysst musik.

Vi hörs och ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0