Mikael Nyqvist...

Mikael Nyqvist...

OK - håll i er nu så ska ni få höra en historia :-).

Det var en augustikväll 2006. Jag och min underbara secondhand-freak till kompis - vi kallar henne L - skulle in till Vita Bergsparken och se på Parkteaterns sommarföreställning "En sån jävla sommar" (eller något liknande). Hur mysigt som helst. Vi hade med oss vin och popcorn och fick jättebra platser. Teatern var helt OK och vi fick oss några igenkännande skratt. När teatern var slut, så kunde vi inte låta bli att dra oss ner till Skånegatan för ytterligare ett glas vin. Vi hamnade på ett ställe som heter något på S *s*... Inte mycket folk, och vi får plats på uteserveringen. Det är en helt ljummen kväll ute. Perfekt.

Vi babblar på som vanligt i ett extremt tempooch mitt i alltihopa så ser vi att Mikael Nyqvist kommer gående och går in på "vår" bar. Han ställer sig i baren och pratar med bartendern. Då säger jag till Lotta - "Tänk om man skulle gå in och be om en autograf på överarmen". "Om du vågar det så blir jag enormt imponerad" säger L. Men man ser att hon inte riktigt tror att jag ska våga. Och det är det som gör att jag gör det. Jag ska minsann visa att jag vågar...

Så jag går fram till Mikael och knackar honom på axeln - "Ursäkta att jag stör, men är det möjligt att jag kan få din autograf på min överarm?". Han ser smått chockad ut till en början, men hämtar sig snabbt. "Det är klart" säger han "Spänn musklerna nu". Jag säger att jag inte har några armmuskler, men det tycker han att jag har. Och så får jag värsta stora feta autografen! Och bartendern säger "Sånt här får man stå ut med om man är tjejidol" .  Han ler. Jag säger något om att min kompis därute inte trodde att jag skulle våga...

Sen går jag ut igen och sätter mig och allt är "som vanligt" igen...eller nästan... När jag kommer hem så tar jag minst 10 foton på min överarm, varav en visas här ovan :-). Och dagen efter möter jag L i lekplatsen (tillsammans med våra söner) och hon får fylla i autografen med bläckpenna :-).

Tyvärr har autografen blivit bortduschad för länge sedan, men jag har ju alltid bildbevisen.

Suck - tänk om det hade varit Bono - då hade jag ta me f-n gått och tatuerat mig dagen efter :-).

Oj vad länge sedan det var jag skrev ett inlägg här..... Jag hinner inte!!! På tisdag drar jag till Aten och Corinth i Grekland. Konferens och nöje kombinerat! Ska bli så kul!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Oj vad jag fick tänka länge innan jag kom på vem Mikael Nyqvist är. Kul att du vågade be om autografen :-)

2006-08-25 @ 22:22:36
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0