Igår kväll...

...var jag på AG (Allmänna Galleriet 925) på Kungsholmen tillsammans med en aff-vän (alltförföräldrar.se) och en "vanlig" vän (så vanlig är han inte - han är faktiskt ganska galen men det är ju i och för sig ett av kraven jag ställer på vänner  - att de ska vara lite galna på något sätt...). Vi drack öl och juice och vodka lime och åt varsin jättegod hamburgare med pommes. Supercoolt ställe - AG. Nästan fööör trendigt folk emellanåt, men det är ju alltid kul att titta på folk som är hippa. Gillar verkligen lokalen som är stor och där rören syns i taket. Och konst finns det på väggarna. Och schyssta gamla skinnsoffor att sitta i.

Jag passar även på att rekommendera min aff-väns blogg dit adressen är:  http://beastankar.blogspot.com/ . Tänk om man kunde ligga i hälften så hårt som Bea....Men jag får skylla på att jag inte är i IT-branschen eller nåt :-)

Här finns lit mer info om AG som ligger på Kronobergsgatan 37, nära Fridhemsplan. Svårt att hotta dit faktiskt. Bea kom 45 minuter försent för att en tant pekat åt helt fel håll :-). Det ligger en porrbutik i dörren bredvid. En vanlig port går man in igenom - syns inte att det ska vara en stor bar och restaurang två trappor upp.

http://www.alltomstockholm.se/profil.aspx?EntityID=992065

Jag firade för övrigt min födelsedag i april på AG, och då sa en kompis till mig att det är "New York känsla" över AG. Har aldrig varit i NY, men vill hemskt gärna dit snaaaaaart! Jag får nöja mig med Aten tills vidare (inte fy skam - jag vet att jag är priviligierad...).

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Hejsan!
Tack för det trevliga sällskapet. Hoppas jag inte skrämde ihjäl din (o)vanliga vän *s*

Vilken tur att du inte skrev om vad vi pratade om/tittade på ;-)

/Bea den vilsna men kanske lite väl galen?

2006-08-25 @ 23:52:16
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Så klart du inte skrämde iväg honom! Han tyckte du var jätterolig! Och jag hade supertrevligt också :-). Och du personen på mitt jobb vet mkt väl vem du är :-). Ska berätta mer i ett privat mess.

Du är inte alls lite väl galen - alldeles utmärkt galen!

Kram!

2006-08-26 @ 09:34:08
Postat av: Béatrice Karjalainen

Världen är liten eller rättare sagt Trollhätteborna ute i världen har koll på varandra :-)

2006-08-26 @ 22:46:45
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0