Aten - here I come!

Aten - here I come!

Ok - i morgon bitti kommer jag att gå upp klockan 04.10. Måste vara på Arlanda vid 06.15 för att hinna med mitt flyg till Aten! Kan som vanligt inte fatta att jag ska få åka iväg på något så roligt. Det enda som är jobbigt är att åka från familjen. Får alltid en klump i magen dagarna innan. Men när jag väl är iväg så brukar det gå över. Jag kan tänka mig att klumpen kommer tillbaka då och då när jag är i Aten, för jag ska vara helt själv där, och då får man tid att tänka. Men det finns ju telefoner. Jag får helt enkelt kosta på mig att ringa om saknaden blir för stor. Att höra barnens röster brukar lugna ner mig.

Det är 31 grader varmt i Aten just nu, så det kommer gå åt mycket vatten på min sightseeing-tour på onsdag.  Jag måste verkligen hinna se så mycket som möjligt på en dag. Och icke att förglömma - jag måste äta grekisk sallad minst 2 ggr om dagen.

Jag har köpt ett nytt minneskort till min stora fina digitalkamera. Jag kan ta 520 foton med det :-). Det bör nog räcka... Och så har jag ju min lilla kamera också, som jag kan ta 400 foton med *skratt*.

Efter Aten bär det iväg till en stad som heter Corinth där European Group for the Study of Deviance and Social Control http://www.europeangroup.org/ har sin årliga konferens. Hotellet vi ska bo på ligger precis på stranden i Loutraki. Det blir helt klart morgondopp, lunchdopp och kvällsdopp :-)

Nej nu måste jag verkligen återgå till jobbet igen.


Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Ha det nu så underbart! Hoppas konferensen blir kul och att du hinner se massor av Aten.

*kram*

Ps. Det verkar bli London 8/10 för mig (skall dock på begravning i Finland dagen efter så vi får se om jag kan fara) :-)

2006-08-29 @ 01:01:11
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Béatrice Karjalainen

8/9 skall det ju vara *snurrig*

2006-08-29 @ 01:01:33
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Liv

Ha det superkul nu!

2006-09-03 @ 22:53:27
URL: http://supergirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0